زیست‌چاپگر سه بعدی با جوهرهای نانویی ساخته می شود

    کد خبر :485468

یک شرکت انگلیسی با همکاری دو دانشگاه، اقدام به ساخت جوهر حاوی نانوذرات برای زیست‌چاپگر سه بعدی کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یکی از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه زیست‌چاپگر سه بعدی بهبود یافته با هوش مصنوعی در حال توسعه راهبرد جدیدی برای چاپ سه بعدی در حوزه فناوری‌نانو است که در این مسیر از همکاری دانشگاه لاگبروگ و دانشگاه کالج لندن استفاده می‌کند.

این شرکت که در سانفرانسیسکو مستقر است، مدعی پیشرو بودن در حوزه زیست‌چاپ‌ سه بعدی بهبود یافته با هوش مصنوعی است.

این شرکت قصد دارد با توسعه این فناوری نقش مهمی در تحقیقات پزشکی در آینده داشته باشد. رایان فرانکس مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت گفت: ترکیب چاپ سه بعدی با فناوری‌نانو موجب بروز نسل جدیدی از تحقیقات پزشکی می‌شود. مشکل این است که استارت‌آپ‌های محدودی که در این حوزه فعالیت می کنند. آنها اهمیت نمی‌دهند که یک چنین فناوری چقدر در حوزه درمان سرطان می‌تواند مفید و توانمند باشد.

وی افزود: این شرکت‌ها بدون کسب درآمد میلیون دلاری، به محققان اجازه نمی‌دهند تا تعاملی با این فناوری داشته باشند مگر این که پرداخت قابل توجهی برای استفاده از این فناوری کرده باشند.

وی ادامه داد: ما در این شرکت روی توسعه جوهری کار می‌کنیم که حاوی نانوذرات بوده و نقش نانوابزار جراحی را ایفا می‌کند. این ابزار می‌تواند داروها و مواد فعال زیستی را بسته به نیاز کاربر، در محیط رهاسازی کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، این نانوذرات توسعه یافته برای جوهر، زمانی که در معرض طول موج‌هایی از نور قرار گیرند می‌توانند محتویات خود را رهاسازی کنند.

نانومواد فعال شده با لیزر می‌توانند کاربردهای متعددی در حوزه ژن‌درمانی، رهایش دارو، بازسازی عصب‌ و از بین بردن سلول‌های سرطان با روش گرمانوری داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید