آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و قطر حامی مالی «کلاه سفیدها» هستند

    کد خبر :485443
کلاه سفیدها

سرکرده گروه موسوم به «کلاه سفیدها» با اشاره به تأمین مالی این گروه توسط محور غربی-عربی، مدعی شد که این گروه هیچ رابطه‌ای با رژیم صهیونیستی ندارد.

به گزارش فارس، «رائد الصالح» سرکرده گروه موسوم به «کلاه سفیدها» اظهاراتی درباره نحوه تأمین مالی این گروه و رابطه آن با رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

صالح در گفت‌وگو با برنامه «لقاء الیوم» که از شبکه الجزیره قطر پخش می‌شود، مدعی شد که این گروه بر اساس تلاش گروهی از افراد داوطلب تشکیل شد و عملیات «نجات در مناطق سوریه، در پایان سال 2012 آغاز گردید».

الصالح تصریح کرد که نخستین نشست این گروه در سال 2014 در ترکیه برگزار شد، ولی نام کلاه سفیدها در سال 2015 برای این گروه انتخاب شد.

غرب در راستای تلاش برای زدودن صفت تروریسم از این گروه، نام «گروه دفاع مدنی» را برای این گروه انتخاب کرد، ولی فعالیت این گروه عمدتا در مناطق گروه تروریستی «جبهه النصره» بوده است.

روزنامه الوطن سوریه نیز در همین ارتباط گزارش داد که بسیاری از گزارشهایی که درباره حملات شیمیایی در این کشور منتشر شد، نشان می‌داد که عناصر کلاه سفید دست به انجام این حملات می‌زدند و ارتش سوریه را به انجام آن، متهم می‌کردند.

منابع آگاه اوایل آذر ماه گذشته اعلام کردند که عناصر کلاه سفید با همکاری کارشناسان فرانسوی در تلاشند که کلاهکهای موشکهای تحت اختیار تروریستها در شمال سوریه را به مواد شیمیایی مجهز کنند(جزئیات بیشتر).

الوطن درباره رابطه کلاه سفیدها با رژیم صهیونیستی گزارش داد، در تابستان سال گذشته و با نزدیک شدن سیطره ارتش سوریه بر جنوب این کشور، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شماری از کلاه سفیدها را به صورت قاچاقی، از طریق اراضی اشغالی، از جنوب سوریه به اردن فرستاد و در آن زمان، «محمد الکاید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن اعلام کرد که 422 نفر از کلاه سفیدها وارد این کشور شدند.

با وجود اینکه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کلاه سفیدها را از جنوب سوریه به اردن منتقل کرده است، الصالح اما مدعی شد که این گروه، رژیم مذکور را اشغالگر می‌داند.

وی اما در ادامه سال 2018 را که در آن ارتش سوریه توانسته بود، غوطه شرقی، درعا، قنیطره و جنوب دمشق را آزاد کند، از بدترین سالهایی دانست که کلاه سفیدها آن را تجربه کرده بودند.

الصالح درباره حامیان مالی کلاه سفیدها نیز گفت که تأمین مالی این گروه از دو طریق انجام می‌شد؛ نخست بین‌المللی و از طریق نهادهای میانجی مانند آژانس توسعه آمریکا و دوم تأمین مالی توسط انگلیس، آلمان، فرانسه و قطر.

سرکرده کلاه سفیدها با اشاره به اینکه این گروه، اخیرا توافق جدیدی با صندوق توسعه قطر به ارزش دو میلیون دلار منعقد کرده است، ادعا کرد که هدف از این توافق «کمک به آوارگان سوری برای بازگشت به منازلشان است».

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید