۸۰ درصد تهرانی‌ها زیر ۵۰ هزار تومان پول برق می‌دهند

    کد خبر :48542

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: در تهران ۸۰ درصد مشترکان در هر دو ماه زیر ۵۰ هزار تومان پول برق می‌دهند و این در شرایطی است که با اوج گرما اگر هر مشترک ۱۰ درصد صرفه‌ جویی نداشته باشد، احتمال خاموشی در پایتخت وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حسین صبوری امروز در نشستی خبری با بیان این که خاموشی‌های اخیر به هیچ عنوان ناشی از کمبود تولید نبوده است، اظهار کرد: وجود خاموشی‌های پی در پی در پایتخت تنها به دلیل مشکلات فنی بوده و باید گفت که وضعیت شبکه نسبت به سال گذشته بیشتر است.

به گفته وی در تهران لزوم مدیریت مصرف ۴۰۰ مگاوات وجود دارد و لازم است که مشترکان ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند تا دچار خاموشی نشویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص اقدامات صورت گرفته برای گذر از پیک، ادامه داد: از نیمه دوم هر سال یعنی از شهریورماه سال قبل کل شبکه بررسی و نقاط بحرانی مشخص می‌شود که امسال نیز مانند هر سال این کار انجام شده، اما باید به این مساله توجه کرده که سالانه بیش از پنج درصد رشد مصرف در شبکه صورت می‌گیرد که اضافه کردن این پنج درصد به ظرفیت تولید، انتقال و توزیع کشور شش میلیارد هزینه دارد که این کار مقرون به صرفه نیست.

صبوری با بیان این که در تهران باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات مدیریت مصرف صورت گیرد، اظهار کرد: پیش بینی‌ها این است که با هزینه‌های انجام شده علی رغم این که مصرف برق امسال افزایش می‌یابد اگر مشترکان همکاری لازم را داشته باشند امسال مانند سال گذشته می‌توانیم به راحتی از پیک عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به خاموشی‌های احتمالی در تهران، گفت: برای شبکه برق کشور استانداردهای تدوین شده که در صورت افزایش دما بخشی از شبکه که اضافه بار دارند از مدار خارج می‌شود، اما باید گفت که تا امروز خاموشی با برنامه ناشی از کمبود تولید برق نداشته‌ایم و امیدواریم که تا پایان پیک نیز مشکلی به وجود نیاید.

به گفته وی، سال گذشته ۴۴۰۰ مگاوات پیک مصرف ثبت شده که نسبت به سال قبل شش درصد رشد را نشان می‌دهد و امسال نیز پیش بینی می‌شود که ۵۰۰۰ مگاوات پیک مصرف داشته باشیم.

صبوری در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وضعیت نیروگاه‌های پشت بامی در تهران، گفت: طی پنج سال گذشته دولت سیاست‌های تشویقی متعددی را برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر ابلاغ کرد که بر همین اساس ۱۰۰۰ کیلووات ساعت انرژی خورشیدی در تهران نصب شد که همین میزان نیز در حال انعقاد قرارداد داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ یکی دیگر از سیاست‌های برق تهران را تولید پراکنده دانست و افزود: در حال حاضر ۶۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در حال بهره برداری در تهران وجود دارد که ۱۰۰ مگاوات نیز به مرحله‌ انعقاد تفاهم‌نامه توسط بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر میزان بدهی مشترکان برق، اظهار کرد: شرکت توزیع تهران حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از مشترکان تهران طلب دارد که این میزان مشمول تمام مشترکان اداری، دولتی، خصوصی، تجاری و خانگی است.

صبوری با بیان این که ۴.۵ میلیون مشترک برق در تهران وجود دارد، عنوان کرد: به منظور تامین برق پایدار ۳۲ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و همچنین ۱۸ هزار دستگاه ترانسفورماتور ایجاد کرده‌ایم و هر ساله نیز ۱۲۰ هزار مشترک جدید به این مجموعه اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان این که بیش از ۹۰ درصد بخش‌های انتقال و توزیع توسط متخصصان ایرانی ساخته و بهره برداری می‌شود، گفت: در تهران تمام اهداف و برنامه‌ها براساس دو رویکرد استفاده از فناوری‌های جدید و بهره برداری بیشتر تعریف شده است.

به گفته وی، در تهران سه پروژه مهم اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، عنوان کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است که میزان تلفات تا پایان سال ۱۳۹۶ به ۶.۶ درصد برسد. همچنین در زمینه‌ی هوشمند سازی شبکه و کنتورها نیز برنامه‌هایی صورت گرفته به طوری که تاکنون ۵۰۰ پست مهم به اتوماسیون مجهز شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ هزار کنتور هوشمند در استان تهران وجود دارد و قرار است که تا پایان سال ۳۰ هزار مشترک دیگر به کنتورهای هوشمند مجهز شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید