معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش بودجه ویژه برای رفع عوامل بازماندگی از تحصیل ندارد

    کد خبر :485358
کودک بازمانده از تحصیل

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به آموزش و پرورش بودجه ویژه‌ای برای رفع عوامل بازماندگی از تحصیل به علت فقر و آسیب‌های اجتماعی داده نمی‌شود،گفت: تمام تلاش ما جذب این کودکان با همکاری نهادهای مرتبط است. در این جهت سال گذشته ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و ۳۰ هزار نفرشان به مدرسه برگشتند.

رضوان حکیم‌زاده  با اشاره به برنامه انسداد مبادی بیسوادی که در سال ۹۲ از سوی وزرای آموزش و پرورش و کشور به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: در همین راستا دستورالعملی به ادارات آموزش و پرورش ارسال کردیم تا امر جذب و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل توسط راهبران آموزشی بویژه در مناطق محروم دنبال شود.

وی افزود: آموزش و پرورش وظیفه دارد فضای آموزشی و معلم را برای کودکان مراجعه کننده به منظور ثبت نام مهیا کند اما برای کودکان بازمانده از تحصیل باید اقدام به رفع موانع کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به آموزش و پرورش بودجه ویژه‌ای برای رفع عوامل بازماندگی از تحصیل به علت فقر و آسیب‌های اجتماعی داده نمی‌شود، هرچند تمام تلاش ما جذب این کودکان با همکاری نهادهای مرتبط است، گفت: به منظور پیشبرد این برنامه ستادی تشکیل داده‌ایم و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط از جمله وزارت رفاه، سازمان بهزیستی و کمیته امداد در آن حضور دارند.

حکیم‌زاده افزود: وظایف هرکدام از دستگاه‌ها در جلسه اخیر وزرای آموزش و پرورش و رفاه مشخص شده و امید است شاهد هم‌افزایی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۰ هزار نفر از این کودکان به مدرسه برگشتند. در همین راستا ما موفق شدیم با همکاری وزارت کشور و وزارت امور خارجه ۵۵۰۰ کودک بازمانده از تحصیل که مدارک هویتی نداشتند را با صدور کارت حمایت تحصیلی در مدارس ثبت نام کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید