ساخت‌وسازهای صنعتی در منطقه ۲۱ نگرانی‌هایی را رقم زده است

    کد خبر :48516

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص مشکلات منطقه ۲۱ گفت: این منطقه بر اساس طراحی‌ها به صورت صنعتی در نظر گرفته شده بود اما ساخت و سازهای این منطقه در راستای مجموعه‌های صنعتی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر با یادآوری اینکه اگر این فضای کنونی را مدیریت نکنیم مشکلات منطقه 21 بیشتر می‌شود، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های خوب این منطقه در حوزه عمران با بودجه‌ای بالای یک هزار میلیارد در مراحل پایانی است به طوری که 30 کیلومتر بزرگراه، تونل و تقاطع‌های غیرهمسطح در حال اتمام است.

وی با اشاره به اینکه پروژه منطقه 21 شامل 2.4 کیلومتر زیرگذر در محدوده چیتگر است تا درختی قطع نشود و مسائل زیست محیطی رعایت شود، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با مجموع رمپ‌ها 30 کیلومتر است و 10 تقاطع نیز در حال تکمیل است.

دنیامالی متذکر شد: محور بزرگراه شهید همت به شهید خرازی با ادامه حکیم با این تونل‌ها به کاروانسرای سنگی متصل می‌شود و تعادل ترافیکی ایجاد خواهد شد که بی‌شک بر ارزش افزوده منطقه می‌افزاید‌.

همچنین در این جلسه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ضمن تقدیر از راه‌اندازی باغ موزه کتاب توسط مدیریت شهری گفت: این بنای فاخر مطابق با هویت ملی دینی اسلامی و مکتبی ما ساخته شده و جا دارد از مجریان و طراحان باغ موزه کتاب تقدیر و تشکر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا از روزی که وارد شورا شدند به دنبال راه‌اندازی چنین بنای فاخری بودند، تصریح کرد: همزمان با ساخت باغ موزه دفاع مقدس ما به دنبال احداث این بنا نیز بودیم و امروز این موفقیت کسب شده است.

چمران با یادآوری اینکه باغ موزه کتاب بر اساس هویت ملی پیش رفته و باعث گسترش کتاب و کتابخوانی می‌شود، خاطرنشان کرد: این اتفاق برای نسل جوان و کودک مغتنم است و از همین جا به طراحان و مجریان آن خسته نباشید می‌گوییم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید