رایزنی برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا

    کد خبر :484939
اتحادیه اوراسیا

مقدمات الحاق ایران به منطقه آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا، با هدف دریافت تخفیف‌های تعرفه‌ای برای صادرات کالاهای ایرانی به این اتحادیه، در مسکو از امروز آغاز شد.

به گزارش بازتاب به نقل از گمرک ایران، گفت‌وگوهای دوجانبه گمرک و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سرپرستی مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران با عضو هیات رئیسه و وزیر گمرک اتحادیه اقتصادی اوراسیا، امروز جمعه ۱۹ بهمن ماه، در مسکو شروع شد.

با توجه به تصویب لایحه الحاق ایران به منطقه آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هیات دولت و تصویب کلیات این لایحه در مجلس شورای اسلامی، مهدی میراشرفی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و هیات همراه با عضو هیات رئیسه و ‌وزیر گمرک اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که به منظور رایزنی جهت آماده‌سازی مقدمات الحاق صورت پذیرفت، مقرر شد پیشنهاد گمرک ایران در زمینه مبادله موافقتنامه شناخت متقابل فعالان اقتصادی مجاز (AEO) و یادداشت تفاهم تبادل الکترونیک اطلاعات از طرف اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد بررسی قرار گیرد.

از مزایای الحاق به این موافقتنامه، تخفیف‌های تعرفه‌ای برای صادرکنندگان ایرانی به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل کشورهای روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس و ارمنستان خواهد بود.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه، بیش از ۲۰ میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از ۱۸۰ میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۱۳ حدود ۴ هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید