گوگل به رمزگذاری تلفن ها و دستگاه های هوشمند ارزان قیمت کمک می کند

    کد خبر :484766
گوگل

رمزگذاری بخش مهمی از کل بسته امنیت اطلاعات شماست، طبیعتا هر اندازه میزان پیچیدگی دستگاه های هوشمند شما بیشتر می شود، وضعیت رمزگذاری آن نیز حرفه ای تر می شود، اما هنوز هم تعداد زیادی از دستگاه های قدیمی و ارزانقیمت در زمینه رمزگذاری اطلاعات کاربران با مشکل مواجهند.

به گزارش انتخاب، رمز گذاری اطلاعات مکتوب چندان دشوار نیست، مشکل اصلی وقتی ایجاد می شود که رمزگذاری به عکس، ویدئو یا محتواهای تصویری مرتبط باشد.

بسیاری از گوشی های هوشمند جدید، ابزارها یا تراشه هایی مخصوص برای اجرای رمزگذاری داده ها در اختیار دارند، اما در مورد نلفنهای قدیمی تر، روند رمزگذاری داده ها چندان ساده نیست. همانطور که این نوع گوشی های قدیمی نمی توانند بازی های جدید را اجرا کنند، نمی توانند فرایندهای رمزنگاری را به طور موثر اجرا کنند. البته این گوشی های قدیمی هنوز هم می تواند برخی چیزها را رمزگذاری کند، اما ممکن است فقط در برنامه های خاصی کار کنند یا باتری را تخلیه کنند.

بر همین اساس است که گوگل، به وضوح علاقه خود را به توسعه ابزارهای رمزگذاری برای گوشی های قدیمی و ارزان قیمت نشان داده است. درواقع گوگل قول داده که این مشکل را هر چه سریعتر حل می کند.

جزئیات فنی این وعده چندان پیچیده نیست اما گوگل قول داده که به جای استفاده از AES، آن را به یک رمزنگاری به نام ChaCha متکی می کند. این روش رمز گذاری، نوعی روش اساسی بهینه سازی اطلاعات است، که هر پردازنده می تواند به سرعت اجرا کند.

به طور طبیعی تکنیک های رمزنگاری با برخی از شک و تردیدها توسط متخصصان امنیتی رو به رو می شوند که معتقدند این نوع تکنیک ها نیز می توانند با مشکلاتی مواجه شوند. با همه این ها وعده گوگل می تواند خیال بسیاری از افراد را که گوشی های ارزان قیمت و نا امین و حضوری پررنگ در شبکه های اجتماعی دارند را راحت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید