سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی:

سوادآموزی بالای ۴۹ ساله‌ها را فراموش نمی‌کنیم

    کد خبر :484739
نهضت سوادآموزی

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه ماموریت نهضت سوادآموزی پوشش افراد ۱۰ تا ۴۹ سال است، ولی ما در دوره ماموریتی جدید بالای ۴۹ ساله‌ها را فراموش نمی‌کنیم، گفت: در حال حاضر از مجموع افراد تحت پوشش، ۶۰ درصد مشغول تحصیل در دوره انتقال و تحکیم و مابقی در دوره ابتدایی آموزش سواد هستند.

شاپور محمدزاده  با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب در همه زمینه‌ها خوب بوده و در نهضت سوادآموزی نیز با توجه به آمار و ارقام، خوب کار شده است، اظهار کرد: ممکن است برخی سوال کنند که چرا پس از گذشت ۴۰ سال هنوز بی‌سواد داریم؟ باید توجه کرد که باسوادی مطلق در اغلب نقاط جهان نداریم و مأموریت نهضت سوادآموزی نیز پوشش افراد ۱۰ تا ۴۹ سال است. البته ما در دوره مأموریتی جدید بالای ۴۹ ساله‌ها را فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر این اکنون صرف آموزش خواندن و نوشتن و سوادآموزی مطرح نیست و سوادآموزان دوره انتقال و تحکیم را می‌گذرانند. از مجموع افراد تحت پوشش، ۶۰ درصد مشغول تحصیل در دوره انتقال و تحکیم و مابقی در دوره ابتدایی آموزش سواد هستند. دوره تحکیم و تثبیت برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه دو میلیون و ۶۰۰ هزار بی‌سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور داریم که البته ۴۰۰ هزار نفرشان نیز اتباع خارجی هستند، گفت: نرخ باسوادی قبل از انقلاب ۵۲.۵ درصد بود و اکنون به مرز ۹۴.۷ درصد رسیده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم شماری بازمانده از تحصیل در کشور داریم که ممکن است به مدرسه باز نگردند و در سنوات متمادی به آمار جامعه هدف سوادآموزی افزوده شوند.

محمدزاده درباره بودجه نهضت سوادآموزی در سال ۹۸ نیز اظهار کرد: حسن نهضت سوادآموزی این است که بابت هر باسواد هزینه را پرداخت می‌کنیم و از بابت بودجه نگرانی نداریم. یک مشکل در این حوزه این است که در سال‌های گذشته برخی استان‌ها بودجه نهضت سوادآموزی را در مسیرهای دیگری هزینه می‌کردند و تمام هم و غم ما این است که این بودجه را ۱۰۰ درصد به نهضت برگردانیم و در مسیر صحیح استفاده کنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید