اعمال سلیقه معیار تعیین نرخ اجاره بهای مسکن

    کد خبر :48465

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به آشفتگی نرخ ها در بازار اجاره بها، گفت: باید کارگروهی از دولت، مجلس و مشاوران املاک برای ساماندهی بازار مسکن به ویژه در بخش اجاره بها تشکیل شود.

اقبال محمدیان با اشاره به وضعیت فعلی مسکن در سطح کشور، گفت: رکود حاکم بر بازار مسکن علاوه بر متوقف کردن ساخت و ساز معاملات را نیز دچار وقفه کرده است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رونق بازار مسکن در ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم موثر است، تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر همزمان با کاهش قدرت خرید مردم و رکود حاکم بر بازار مسکن اجاره بها رونق یافته است.

 

تعیین نرخ اجاره بها بدون قاعده و قانون مشخص

وی با بیان اینکه متاسفانه تعیین نرخ اجاره بها در کشور هیچ قاعده و قانون مشخصی ندارد، افزود: تعیین نرخ اجاره بها بر اساس سلیقه و توافق افراد مشکلات بسیاری را بر جامعه مستاجران ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه قطعا با جهش بازار مسکن وضعیت فعلی از این رکود خارج شده و شرایط برای مردم بهتر می شود، گفت: بازار مسکن باید با سیاست های مشخص به سمت رونق هدایت شود تا به این ترتیب با افزایش ساخت و سازها قیمت ها در بازار اجاره بها نیز تعدیل شود.

محمدیان با تاکید بر ورود دولت و مجلس به موضوع ساماندهی بازار اجاره بها، افزود: باید مثلثی از دولت، مجلس و صنف مشاوران املاک برای ساماندهی نرخ اجاره بها و رهن تشکیل شده و با ایجاد کارگروهی ساماندهی وضعیت را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مشاوران املاک اطلاعات دقیق و مشخص تری از نرخ ها در بازار مسکن دارند، گفت: همکاری مشاوران املاک با دستگاه های اجرایی می تواند نرخ اجاره بها را هدف مند تر کرده و از آشفتگی فعلی بازار بکاهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مقابله با رقم های بالا در بحث اجاره بها و رشد یک باره آن ها در جهت کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه باید در فصول نقل و انتقال جدی گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید