دوست اجتماعی؛ قوانینی که باید در این دوستی بدانید

    کد خبر :484603
رابطه عاطفی

آیا شما هم جزو افرادی هستید که رابطه معمولی را به رابطه مانتیک ترجیح می دهید؟ البته همیشه این نظر ما نیست که تعیین کننده است، گاهی هم شرایط ما را مجبور به چنین تصمیمی می کند. به عنوان مثال ما شرایط لازم برای شروع یک رابطه عاطفی را نداریم یا این که نمی توانیم شخص ایده آل مان را پیدا کنیم. در این شرایط ترجیح می دهیم که به جای یک رابطه جدی، وارد رابطه ای معمولی شویم.

یک رابطه معمولی نوعی از رابطه است که قانون خاص یا تعهد طولانی مدت در آن وجود ندارد اما این بدین معنی نیست که هر جوری می خواهیم رفتار کنیم. این نوع رابطه نیز مراقبت های خاصی می خواهد که اگر بی توجه باشیم، از هم خواهید پاشید. اگر می خواهید قوانین داشتن یک دوست اجتماعی را بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

احساسات تان را کنترل کنید

از آنجا که شما در رابطه عادی تان هیچ محدودیتی ندارید، امکان این که با طرف مقابل تان به مشکل بر بخورید نیز کم است، از این رو شاید احساس کنید که او گزینه خوبی برای شماست و رفته رفته عاشق اش شوید. اگر چنین احساسی کردید، بهتر است که چند هفته از او فاصله بگیرید و ببینید که آیا واقعا دلتان برای او تنگ می شود یا نه. در این نوع روابط بهتر است که احساسات تان را کنترل کنید، اگر هم تصور کردید که احساس تان نسبت به او تغییر کرد، زود گول احساس تان را نخورید. به خودتان زمان دهید، خودتان را در شرایطی جدی تر تصور کنی، آنوقت تصمیم بگیرید.

برای خودتان قانون بگذارید

اگر چه دوستی اجتماعی قوانینی چون تعهد یا مسئولیت پذیری را ندارد، اما این بدین معنی نیست که هیچ قانونی هم در آن رعایت نشود. هر روابطی قوانین خاص خود را دارد که باید به آنها پایبند بود. اگر شما در همان ابتدای دوستی بین خودتان قوانینی را تعیین کنید و به آن پایبند باشید، احتمال این که دلخوری و ناراحتی پیش بیاید و رابطه شما از هم پاشیده شود، کاهش می یابد. به عنوان مثال از طرف مقابل تان بپرسید که چه محدودیت هایی دارد یا حریم شخصی اش را چگونه تعریف می کند. آیا او از این که شما با شخص دیگری وارد رابطه شوید، ناراحت می شود؟ آیا این رابطه را از دید اطرافیان تان مخفی نگه می دارد؟ هر چند وقت یک بار دوست دارد شما را ملاقات کند؟ شاید در ابتدای رابطه فکر کنید که این سوال ها اهمیت زیادی ندارد اما پس از مدت کوتاهی می بینید که دانستن شان چقدر می تواند برای رابطه تان کارساز باشد.

گفتن «دوستت دارم» ممنوع!

ممکن است شما به دوست اجتماعی تان احساس نزدیکی کنید تا حدی که به او بگویید «دوستت دارم» یا این که «بدون تو نمی دانم چگونه زندگی کنم؟»، حتی اگر شما این جملات را از روی محبت زده باشید، ممکن است که موجب سوتفاهم شود و رابطه شما را از یک رابطه معمولی به فرم دیگری از رابطه تغییر کند. بنابراین در بیان کلمات محبت آمیز به دوست اجتماعی تان محتاطانه تر رفتار کنید.

در احساسات تان صادق باشید

ممکن است که شما در دوره ای از زندگی به فکر پیدا کردن دوست اجتماعی باشید اما بعدها به هر دلیلی بخواهید تغییراتی در رابطه تان ایجاد کنید. این تغییر ممکن است مثبت یا منفی باشد. به عنوان مثال شما در شرف ازدواج هستید و دیگر نمی توانید با دوست اجتماعی تان در ارتباط باشید یا حتی برعکس، یک روز صبح از خواب بیدار می شوید و احساس می کنید که عاشق اش شدید و رابطه تان باید شکل جدی تر به خود بگیرد. پس از این که از احساسات تان اطمینان حاصل کردید، به طور مستقیم و صادقانه حرف هایتان را به او بزنید. البته طوری رفتار نکنید که انگار او هیچ نقشی در این تصمیم گیری ندارد. ابتدا حرف هایتان را به او بزنید سپس نظر او را بخواهید و در نهایت تصمیمی بگیرید که هر دو طرف رضایت داشته باشند.

اجازه ندهید از خطر قرمزهای شما بگذرد

از آنجا که در رابطه معمولی شما هیچ کنترلی روی شخص مقابل تان ندارید، احتمال این که او نیز گاهی اوقات خطر قرمزهای شما را رعایت نکند و پایش را از محدودیت ها فراتر بگذارد، زیاد است. در این شرایط شما نباید ملاحظه او را کرده و در مقابل رفتارش سکوت کنید، بلکه باید خیلی جدی در این باره با او صحبت کنید. به او خط قرمزهایتان را یادآوری کنید تا حدش را در رابطه با شما بداند.

از او انتظار رمانتیک بودن نداشته باشید

فردی که به اسم دوست اجتماعی با شما وارد رابطه شده است، نمی خواهد که رابطه ای جدی یا به بیان دیگر رمانتیک با شما داشته باشد. این تصمیم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، به عنوان مثال او در گذشته تجربه تلخی داشته که نمی خواهد دوباره تکرارش کند، یا این که در حال حاضر شرایط شروع یک رابطه جدی را ندارد، در هر صورت شما نباید از او انتظار رمانتیک بودن را داشته باشید. مطمئنا اگر او چنین رابطه ای می خواست، شما را دوست اجتماعی خطاب نمی کرد.

مانع رابطه او با دیگران نشوید

احتمال این که فرد مقابل تان به دنبال رابطه ای جدی ست اما نه با شما، وجود دارد. اگر چه این حقیقت کمی تلخ است اما باید آن را بپذیرید. زمانی که شما در یک رابطه معمولی و اجتماعی قرار دارید، باید بپذیرید که طرف مقابل تان هر لحظه ممکن است نیمه گمشده اش را پیدا کند و از شما دور شود، بنابراین مانع او نشوید. خیالپردازی در مورد این رابطه می تواند در نهایت ناامیدی را برایتان به همراه داشته باشد، بنابراین واقع بین باشید تا سرنوشت کار خودش را انجام دهد. به جای حسادت، سعی کنید که از این رابطه لذت ببرید، به خودتان سخت نگیرید تا زندگی نیز به شما سخت نگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید