آمازون خرید فروشگاه اینترنتی سوق را نهایی کرد

    کد خبر :48455

شرکت آمازون، قرارداد خرید فروشگاه اینترنتی سوق را نهایی کرد. این موضوع که اولین بار در اسفندماه سال گذشته مطرح شد، به آمازون برای ورود به بازار خاورمیانه کمک می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ابتدا آمازون به‌عنوان یک سرمایه‌گذار با سوق (Souq) وارد مذاکره شد و قرار بود مبلغی معادل یک میلیارد دلار در این فروشگاه اینترنتی سرمایه‌گذاری کند؛ ولی این موضوع به نتیجه نرسید و آمازون با پرداخت ۵۸۰ میلیون دلار، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دبی را خریداری کرد.

در حال حاضر، یکسان‌سازی بین دو فروشگاه آمازون و سوق به پایان رسیده است و کاربران می‌توانند با حساب کاربری آمازون، در سوق اقدام به خرید کنند. قدم بعدی در یکسان‌سازی این دو فروشگاه، ترکیب کالاها و سرویس‌ها بین دو وب‌سایت است. رونالدو مشحور، شریک مؤسس و مدیرعامل سوق، درباره‌ی ادغام سرویس‌های این دو فروشگاه اینترنتی می‌گوید:

در هیجان‌انگیزترین زمان برای صنعت فروش اینترنتی در منطقه زندگی می‌کنیم. به کمک آمازون، طیف گسترده‌تری از کالاها را با قیمت کمتر، زمان ارسال کوتاه‌تر و خدمات مشتریان درجه‌یک ارائه خواهیم کرد.

در سمت دیگر، این قرارداد به آمازون کمک می‌کند تا بتواند وارد بازار مشتریان خاورمیانه شود. فروشگاه اینترنتی سوق به‌طور متوسط، ماهانه ۴۵ میلیون بازدیدکننده دارد و ۸.۴ میلیون کالا را در ۳۱ رسته به فروش می‌رساند. این قرارداد، ۵۰ میلیون کاربر را به فهرست خریداران آمازون اضافه خواهد کرد. علاوه بر سوق، آمازون فروشگاه غذایی هول فودز را هم ماه گذشته به ارزش ۱۳.۷ میلیارد دلار خریداری کرد.

نظر شما در مورد خرید سوق توسط آمازون چیست؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید