مشخصات مازراتی گرن توریسمو ۲۰۱۸ اعلام شد

    کد خبر :48448

مازراتی برای سال ۲۰۱۸ اقدام به انجام یکی سری اصلاحات و تغییرات در مدل گرن توریسمو کرده است تا اين مدل با فیس لیفت جزئي روانه‌ی بازار شود.

مازراتی این هفته در نیویورک از مدل فیس لیفت شده‌ی کوپه‌ی Gran Turismo رونمایی کرد که تحت عنوان مدل ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد. این مدل همچنین به‌زودی برای بازار استرالیا عرضه خواهد شد. تغییرات این محصول از دماغه‌ی آن آغاز می‌شود؛ جایی که شاهد بهره‌گیری این خودروساز ایتالیایی از جلوپنجره و سپری اسپرت‌تر هستیم. در طراحی این جلوپنجره از خودروی مفهومی مازراتی با نام Alfieri الهام گرفته شده است. ورودی‌های هوای جدید این مدل نیز سبب شده‌اند ضریب پسا یا درگ این خودرو از ۰.۳۳ به ۰.۳۲ کاهش پیدا کند. همچنین طراحی سپر عقبی دگرگون شده است تا نمای عقب گرن توریسمو متفاوت از قبل باشد.

برای سال ۲۰۱۸ مدل‌های این خودرو شامل مدل پایه با نام اسپرت و مدل بالاتر شامل MC خواهد بود. در زیر کاپوت هر دو مدل گرن توریسمو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تنفس طبیعی V شکل استفاده شده است که دارای ۴.۷ لیتر حجم و ساخت فراری است. این پیشرانه در مدل MC توانایی تولید ۴۵۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتون متر گشتاور دارد. هر دو مدل گرن توریسمو اسپرت و گرن توریسمو MC به‌صورت استاندارد به جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی خودکار ساخت شرکت ZF مجهز هستند که نیروی پیشرانه را به چرخ‌های عقبی انتقال می‌دهد.

در بحث عملکرد، باید گفت مدل اسپرت می‌تواند در ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که از این نظر تفاوتی با قبل نکرده است؛ اما مدل MC سریع‌تر شده است و می‌تواند در ۴.۷ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت قابل دستیابی توسط این خودرو، ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت برای مدل اسپرت و ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت برای مدل MC است.

هرچند مازراتی هنوز تصویر واضحی از فضای داخلی گرن توریسمو ۲۰۱۸ منتشر نکرده؛ اما گفته شده است که در داخل کابین از یک صفحه نمایش ۸.۴ اینچی لمسی سازگار با اپل کارپلی و اندروید اوتو بهره‌گیری شده است. سیستم صوتی این مدل از برند مشهور هارمن کاردون است. تغییرات دیگر کابین شامل استفاده از تزیینات آلومینیومی فورج کاری شده و همچنین کنترلرهای جدید برای سیستم رسانه‌ای و سرگرمی خودرو هستند. در انتها، مازراتی اعلام کرده است کلیدی در کنسول مرکزی این خودرو و در کنار اهرم تعویض دنده تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توان حالت‌های مختلف رانندگی را انتخاب کرد.

قیمت این محصول فعلا اعلام نشده است؛ ولی زمان عرضه‌ی آن به بازار از اوایل سال ۲۰۱۸ خواهد بود که انتظار می‌رود جزئیات قیمت و امکانات دقیق خودرو در همان زمان اعلام شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید