ال‌ جی G8 ThinQ از حسگر سه‌بعدی ToF در دوربین سلفی بهره می‌برد

    کد خبر :484210

ال‌جی تأیید کرد که گوشی هوشمند ال‌جی جی ۸ تین‌کیو از دوربین سلفی با حسگر سه‌بعدی برای Face Unlock بهره خواهد برد.

پرچم‌دار بعدی ال‌جی هنوز معرفی نشده ولی اخبار فاش‌شده‌ی مختلفی در مورد آن به‌اشتراک گذاشته شده است. امروز ال‌جی اعلام کرد که پرچم‌دار بعدی این شرکت، ال‌جی جی ۸ تینکیو نام خواهد داشت که با حسگر ToF در دوربین پنل جلویی معرفی خواهد شد.

براساس رندر جدید فاش‌شده‌ از این گوشی هوشمند انتظار می‌رود ال‌جی جی ۸ به همراه دوربین دوگانه در پنل جلویی و در بریدگی بالای نمایشگر معرفی شود. سنسورهای ToF با انتشار نور مادون قرمز می‌توانند برای تشخیص چهره سه‌بعدی مورد استفاده قرار گیرند. این سنسورها باعث می‌شوند که فناوری تشخیص چهره با دقت بالاتری عمل کند و در تصویربرداری پرتره با دوربین سلفی، پس‌زمینه عکس به‌خوبی تار شود. همچنین این سنسورها در عملکردهای مربوط‌به واقعیت افزوده نیز کاربرد خواهد داشت.

حسگر به‌کاربرده‌شده در ال‌جی G8 ThinQ، تراشه‌ی REAL3 Infineon است. ال‌جی هنوز توضیحی در مورد نحوه‌ی استفاده از این تراشه در نرم‌افزار G8 ارائه نکرده است، ولی وعده داده که باید منتظر سطح جدیدی از قابلیت‌های دوربین سلفی در این گوشی هوشمند باشیم.

از سوی دیگر ال‌جی اولین شرکتی نیست که گوشی هوشمند خود را با حسگر ToF به بازار عرضه خواهد کرد؛ بلکه انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند بیشتری با این حسگر معرفی شوند. دوربین اصلی در پنل پشتی گوشی هوشمند آنر ویو ۲۰ مجهز به حسگر ToF سه‌بعدی است. این در حالی است که گوشی هوشمند ویوو نکس دوال دیسپلی از دو حسگر ToF در دوربین اپلی پنل پشتی و دوربین سلفی بهره می‌برد. سونی اعلام کرده است که قصد دارد تولید نسخه‌های جدید فناوری را افزایش دهد.

پیش‌تر گفته شده بود که ال‌جی G8 در کنگره جهانی موبایل معرفی می‌شود. همچنین در اخبار قبلی اواخر دی‌ماه گفته شده بود که ال‌جی G8 با نمایشگر ثانویه‌ قابل اتصال معرفی می‌شود؛ ولی اخبار تکمیلی و تصاویر رندر ال‌ جی G8 نشان داد که خبری از گوشی تاشدنی یا نمایشگر ثانویه نیست. باید منتظر باشیم و ببینیم درنهایت ال‌جی جی ۸ تین‌کیو با چه مشخصاتی رونمایی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید