معاون ‌استاندار آذربایجان غربی:

کولبری قاچاق نیست

    کد خبر :48415

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: کولبری قاچاق نیست.

‌علیرضا رادفر با تاکید به اینکه باید بین کولبری و قاچاق تفکیک قائل شد، افزود: هرگز نباید لفظ قاچاقچی را برای کوله بر بکار برد چرا که کولبران بدون سلاح و با مجوز رسمی به حمل کالای مجاز در مرز مشغولند و این درحالیست که قاچاقچیان سعی دارند در ساعات غیرمجاز و مسلح از مرز عبور کنند و نباید آنها را کولبر نامید.

وی ضمن ارائه تعریفی از کولبری گفت: کولبران شهروندان مرز‌نشینی هستند که با داشتن مجوز قانونی در ساعات معین از مبادی رسمی به انتقال کالاهای مجاز می‌پردازند.

رادفر با بیان اینکه مرزبانان کشور در تمامی ساعات در مرزها وظیفه حراست را برعهده دارند، تصریح کرد: اولویت در مرزها حفظ امنیت بوده و افرادی که در ساعات غیر مجاز سعی در عبور از مرز را بدون توجه به هشدارهای مرزبانان دارند با مقابله نیروهای مرزبانی روبرو خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اشاره به اینکه معبر رسمی در شمال استان برای کولبری نداریم، اظهار کرد: 3 معبر رسمی برای کولبری در استان معین شده که 2 معبر در شهرستان سردشت و یک معبر در شهرستان پیرانشهر محل مجاز و قانونی برای حمل کالاها در زمان قانونی تعیین شده است.

وی گفت: کارت کولبری فقط به ساکنین شهرهای مرزی به شعاع 20 کیلومتری صادر می‌شود.

رادفر با ابراز تاسف از شهادت مرزبان در حادثه اخیر پیرانشهر گفت: درگیری در مرزها با معاندین و اشرار صورت گرفته و تاکنون هیچ کولبری از سوی مرزبانی در معرض کوچکترین خطر و تعرضی نبوده است.

منبع:ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید