وانت برقی Atlis با ظرفیت پیمایش ۸۰۰ کیلومتر معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲
    کد خبر :484134

آتلیس یک پیکاپ الکتریکی جدید اسپرت با شعاع حرکتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر معرفی کرده است که XT نام دارد.

به‌تازگی یک بازیگر جدید به دنیای وانت‌های الکتریکی معرفی شده است که Atlis XT نام دارد. این پیکاپ اسپرت برقی از طراحی خشن و جذابی همانند مدل Rivian R1T برخوردار است و توانایی‌های حرکتی بالایی نیز دارد. شرکت سازنده‌ی این خودرو (Atlis Motor Vehicles) نام دارد و در سال ۲۰۱۶ توسط یک علاقه‌مند به خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ تأسیس شد. کار این شرکت تبدیل وانت‌های دیزلی و بنزینی به خودروهای الکتریکی است.

در زیر بدنه‌ی Atlis XT از یک شاسی با ساختار مدرن شده است که موتورهای برقی و جعبه‌دنده‌ی تک سرعته را نیز درون خود به همراه دارد. این پلتفرم جدید و پیشرفته قابلیت سازگاری با انواع سیستم‌های تعلیق، سیستم چهارچرخ فرمان پذیر و انواع اکسل‌ها را دارد. سازنده در مورد جزییات فنی باتری‌ها و موتورهای الکتریکی XT سخنی به میان نیاورده است. تنها اطلاعاتی که از این خودرو داریم این است که در چند نسخه با شعاع حرکتی ۴۸۲ کیلومتری، ۶۴۳ کیلومتری و ۸۰۴ کیلومتری به بازار عرضه خواهد شد. بسته به اینکه کدام نسخه را سفارش دهید قابلیت یدک کشی نیز بین ۲۲۶۷ کیلوگرم تا ۹۰۷۱ کیلوگرم متغیر است.

در این پیکاپ امکان نصب تریلر نیز وجود دارد و در نسخه‌های مختلف امکان کشیدن تریلر با وزن ۴۵۳۵ کیلوگرم تا ۱۵ هزار و ۸۷۵ کیلوگرم وجود دارد. قابلیت بارگیری نیز بین۴۵۳ کیلوگرم تا ۲۲۶۷ کیلوگرم بسته به مدل است. پیکاپ Atilas XT در بخش فناوری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد برای مثال در این خودرو به‌جای آینه‌های جانبی متداول از چند دوربین استفاده شده است. همچنین XT به سیستم رانندگی خودران سطح ۵ و نمایشگر داخل کابین سازگار با اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز است.

برای شارژ کردن XT، سازنده در حال کار روی شبکه‌ای از شارژرهای سریع در ایالات متحده است که می‌تواند زمان شارژ باتری‌ها را به ۱۵ دقیقه کاهش دهد. قیمت پیکاپ Atilas XT از ۴۵ هزار دلار آغاز می‌شود و امکان خرید اقساطی آن با قسط ماهیانه ۷۰۰ دلار نیز وجود دارد که در این حالت این مبلغ شامل خود خودرو، سرویس‌های آن و شارژ رایگان نیز می‌شود.

تولید پیکاپ آتیلاس XT در آمریکا انجام خواهد شد و از سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید