گزارش سایت یوفا از سردار آزمون؛ از پلاک ۶۹ گلستان تا رویای حضور در انگلیس

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۱۶
    کد خبر :484064

سایت رسمی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) گزارشی از سردار آزمون، ملی‌پوش ایرانی منتشر کرد.

سایت رسمی یوفا در گزارشی با عنوان « تازه‌وارد زنیت سن‌پترزبورگ، سردار آزمون، زلاتان ایرانی» نوشت: سردار آزمون به زنیت سن‌پترربورگ پیوست و دوباره در لیگ اروپا به میدان خواهد رفت. می‌خواهیم درباره ستاره فوتبال ایران صحبت کنیم. او در 24 سالگی به ستاره در فوتبال ایران تبدیل شده و به زودی تمام جهان در این رابطه چیزهایی باید بداند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره سردار آزمون می‌گوید: آزمون مدام در حال پیشرفت است. اگر سخت کار کند و تصمیم‌های درستی بگیرد ستاره اصلی فوتبال ایران و آسیا خواهد شد.

سایت یوفا سپس به نقل از قربان بردیف، سرمربی ترکمنستانی روبین‌کازان می‌نویسد: آزمون برای من یک فرد نزدیک است زیرا با او به زبان ترکمنی صحبت می‌کنم. پدرش به من این اجازه را داد که هر روشی برای پیشرفت فوتبالش به کار گیرم. سردار آزمون 10 میلیون طرفدار در ایران دارد و از طرز فکر عجیبی برخوردار است.

در ادامه این گزارش با اشاره به آمار 45 بازی ملی و 28 گل زده، 16 بازی در رقابت‌های باشگاهی اروپا و 6 گل زده توسط سردار آزمون آمده است: خیلی‌ها تایید می‌کنند که سردار آزمون آنها را به یاد زلاتان ابراهیموویچ می‌اندازد که به خاطر تکنیک حفظ توپ است. برخی‌ها نیز او را مسی ایرانی می‌نامند. سردار آزمون دوست ندارد او را مشابه مسی خطاب کنند. او در این رابطه گفته که همانند لیونل مسی دریبل نمی‌کند و نمی‌دانم چرا ما را با هم مقایسه می‌کنند.

ارتباط قربان بردیف و سردار آزمون با هم بسیار نزدیک است زیرا آنها به زبان ترکمنی صحبت می‌کنند. قربان بردیف برای او نقش پدر را دارد.

سایت رسمی یوفا به جزئیات دیگری از حواشی زندگی سردار آزمون پرداخت و نوشت: او شماره پیراهن 69 را در تیم روبین‌کازان برای خود انتخاب کرده بود. سردار آزمون دلیل این کار را همخوانی با شماره خودرویش در استان گلستان در شمال شرق ایران اعلام کرد. جایی که عاشقش است. پدر سردار آزمون در تیم ملی والیبال ایران بازی کرده و سردار نیز باید یک والیبالیست می‌شد اما به سمت فوتبال رفت و در آکادمی سپاهان پرورش یافت. دیمیتری کریچنکو، مربی پیشین تیم روستوف درباره سردار آزمون می‌گوید: او موقعیت‌های عالی برای انتخاب یک ورزش داشت و این به خاطر ژن خوب فیزیکی خانوادگی است که به طور جدی در والیبال فعالیت داشتند.

سردار آزمون که در 17 سالگی به لیگ برتر فوتبال روسیه انتقال یافت رکورد گلزنی‌های علی دایی در رقابت‌های اروپایی را تکرار کرد. نخستین گلش را سال 2014 میلای همراه تیم روبین‌کازان به ثمر رساند و 5 گل دیگر نیز در فصل 2017 – 2016 فوتبال باشگاهی اروپا با پیراهن تیم روستوف زده شد. او پس از جام جهانی 2018 روسیه به خاطر برخی انتقادها از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد اما سپس بازگشت و همراه این تیم در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 شکست را پذیرا شدند.

او درباره الگوی فوتبالی‌اش گفت: علی دایی الگوی من و در خارج از ایران این الگو زلاتان ابراهیموویچ است. می‌خواهم همانند او بازی کنم. رویای من بازی در لیگ برتر انگلیس است. همیشه آرزوی بازی در تیم آرسنال تحت سرمربیگری آرسن ونگر را داشتم. رویای اصلی من نیز کسب جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید