کلینتون: تصمیم ترامپ برای تعلیق پیمان هسته‌ای یک هدیه برای پوتین است

    کد خبر :484029
کلینتون

وزیر خارجه سابق آمریکا از تصمیم ترامپ مبنی بر تعلیق پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد با روسیه انتقاد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا در اظهاراتی ضمن انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ در تعلیق پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد، گفت: این تصمیم هدیه ای برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است تا از این پیمان خارج شود.

وی در اظهاراتی در دانشگاه جورج تاون افزود: دولت ترامپ بدون آنکه پوتین را به خاطر تقلب در اجرای پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد پاسخگو کند، از این پیمان خارج شده است. دولت آمریکا باید از دیپلماسی عمومی برای حل و فصل این مساله استفاده می کرد. آخرین چیزی که جهان در شرایط کنونی به آن نیاز دارد، رقابت بر سر تسلیحات هسته‌ای است.

آمریکا علنا روسیه را به نقض پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد متهم کرده و به این بهانه این پیمان را به حالت تعلیق درآورده است.

دولت اوباما نیز در زمانی که کلینتون وزیر خارجه آن بود نسبت به نقض این پیمان از سوی روسیه هشدار داده بود. دولت روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.

روسیه نیز اعلام کرده ست که برد این موشک ها در چارچوب پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد است واقعیت آن چیزی نیست که واشنگتن ادعا کرده است. مسکو تاکید کرده است که آمریکا به دنبال بهانه ای است تا از این پیمان خارج شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید