گسترش کارخانه سامسونگ به خاطر اپل!

    کد خبر :48340

 

طبق گزارش‌ها، شرکت سامسونگ برنامه ساخت دو کارخانه جدید با ظرفیت تولید 180 هزار تا 270 هزار پنل OLED در ماه را ‌آغاز کرده است.

این دو کارخانه جدید در شهرهای Cheonin و Asan کره جنوبی قرار دارد و ساخت هر کدام از آنها هزینه‌ای معادل 1.75 میلیارد دلار در پی دارد. به علاوه، هزینه تهیه وسایل و ابزار ساخت پنل‌های او‌ال‌ای‌دی نیز 14 میلیارد دلار برآورد شده که مجموعا مبلغ 21 میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش بازتاب به نقل از آی تی ایران، طبق گزارش ET News که مشابه آن در ماه آپریل نیز منتشر شده بود، به دلیل افزایش چشم گیر سفارش پنل های OLED، سامسونگ مجبور شد ظرفیت کارخانه‌های تولید کننده را افزایش داده و به جای پنل‌های ال سی دی بیشتر توجه خود را به روی ساخت پنل‌های OLED متمرکز کند.

بر اساس گزارش جدید که روز جمعه منتشر شد، ساخت کارخانه‌های جدید آغاز شده و تولید انبوه صفحات نمایش قابل انعطاف 10 اینچی نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین از ماه آپریل، شایعاتی پیرامون امضای قرارداد بین اپل و سامسونگ برای تولید صفحات OLED نیز منتشر شده است. ظاهرا طبق این قرار داد، صفحه نمایش آیفون‌های جدید را سامسونگ تولید خواهد کرد.

کارخانه فعلی تولید کننده سامسونگ در حال حاضر 180 هزار صفحه در ماه تولید می‌کند اما تعداد پنل‌های قابل تولید توسط دو مرکز جدید در دست ساخت، هنوز مشخص نشده است.

آیفون 8 اپل قرار است همراه با آیفون 7 اس در پاییز امسال معرفی شود که مجهز به صفحه نمایش با پنل‌ OLED و بدون حاشیه (Edge to Edge) 5.8 اینچی است. از دیگر قابلیت‌های احتمالی این پنل‌ها می‌توان به اسکنر سه بعدی و دیگر سنسورهای قابل تعبیه در صفحه جلویی دستگاه اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید