نوبخت: اعزام حجاج تصمیم انحصاری دولت نیست

    کد خبر :48330

 

سخنگوی دولت گفت:موضوع اعزام زائران تصمیم انحصاری دولت به معنای قوه مجریه نیست. این مسئله در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه تولید نفت خام از 3 میلیون و 901 هزار بشکه در روز فراتر رفته، گفت: براساس عملکرد خردادماه در تولید نفت برای نخستین بار پس از رفع تحریم‌ها تولید نفت خام از 3 میلیون و 901 هزار بشکه در روز فراتر رفت. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،نوبخت با بیان اینکه تا تاریخ 11 تیرماه 50 هزار و 997 دستگاه تاکسی نو تحویل داده شد و تاکسی‌های فرسوده از رده خارج شدند، گفت: 17 هزار و 819 میلیارد تومان به 25 هزار و 351 واحد تولیدی تسهیلات اعطا کردیم.

وی افزود: با وجود برخی انتقاداتی که به برخی مصوبات برنامه ششم به دلیل بار مالی آن داشتیم اما این برنامه در حال اجرا است. سازمان برنامه به عنوان مسئول اجرای برنامه ششم اهداف آن را مورد توجه قرار داده است. آقای رییس جمهور در جهت استفاده از 950 هزار فرصت شغلی در سال بر اجرای آن تاکید دارند.

سخنگوی دولت در واکنش به اشتباه صداوسیما در نقل سخنان رئیس‌جمهور در همایش سراسری قوه قضائیه، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف به اطلاع‌رسانی درست هستند. نیازمند ابزار رسانه‌ای مستقل هستیم و این یک واقعیت است و امیدواریم این نقیصه که عموم دلسوزان نسبت به اطلاع رسانی خدمات دولت ابراز داشتند برطرف شود. وظیفه ما این است هم ابراز اطلاع رسانی داشته باشیم و هم به وقت اقدام کنیم. انتقادات ما از تیم سیاسی صداوسیما باقی است و انتظار داریم رسانه ملی کار ملی انجام دهد.

نوبخت با محکوم کردن نشست منافقین در فرانسه گفت: منافقین بدتر از داعش هستند، آیا فرانسه اجازه خواهد داد که داعش در این کشور نشست برگزار کند؟ ما به این اقدام فرانسه معترض هستیم و با آزادی‌های دموکراسی هم هیچ مغایرتی ندارد، چرا که هیچ دموکراسی این موضوع را نمی‌پذیرد.

سخنگوی دولت درباره اعزام اولین گروه از حجاج در 9 مرداد به حج گفت: موضوع اعزام زائران تصمیم انحصاری دولت به معنای قوه مجریه نیست. این مسئله در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و اگر به این جمع‌بندی برسیم که صورت گیرد، همه باید کمک کنند و کسی از تریبون نمازجمعه دل ملت را خالی نکند، چرا که یک تصمیم ملی است. انتظار داریم همه حرف‌های‌شان را در مسیر درست مطرح کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید