ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پنج‌شنبه

    کد خبر :482577
سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در اواخر وقت روز پنج‌شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) خبر داد.

احد وظیفه  ضمن پیش‌بینی شرایط جوی کشور اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی خراسان رضوی بارش برف و وزش باد و در برخی نقاط خراسان جنوبی و خراسان شمالی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این که از اواخر امروز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: فردا چهارشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) در اغلب مناطق کشور آسمان آفتابی و جوی آرام حاکم خواهد بود و این شرایط تا روز پنج‌شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: از اواخر وقت پنج‌شنبه از سمت شمال غرب سامانه بارشی به تدریج کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته وظیفه، امروز و طی دو روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: از امروز تا روز پنج‌شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) روند افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور و در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود. افزون بر اینها فردا تنگه هرمز و دریای عمان و در روز پنج‌شنبه دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد وضعیت آب و هوایی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: فردا چهارشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۹ و صفر درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین پس‌فردا پنج‌شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) هوای تهران صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و یک درجه سانیتگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید