روزهای تلخ تنها سفید پوستی که محمدعلی کِلی از او درس گرفت!

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۰۴
    کد خبر :482276

قهرمان پیشین بوکس هلند گفت: محمد علی، چند سال بعد از مبارزه با من به هلند آمد و جمله‌ای گفت که هیچگاه فراموش نمی‌کنم.

مردم هلند از دیدن قهرمان پیشین بوکس سنگین وزن این کشور که 2 دوره حضور در المپیک را نیز تجربه کرده در اتومبیل فرسود‌ه‌ای در جنوب بلغارستان تعجب کردند. علاقه‌مندان به ورزش در هلند به خوبی به یاد دارند که قهرمان بوکس آنها 45 سال پیش در جاکارتا پس از 12 راند مبارزه با اختلاف امتیاز از محمد علی، اسطوره مسلمان بوکس آمریکا شکست خورد.

«رودی لوبرز» 73 ساله از 2 ماه پیش به همراه همسر و 16 سگی که وظیفه نگهداری آنها را بر عهده گرفته بودند در حومه شهر کوشاریتسا در جنوب شرقی بلغارستان در شرایط بسیار بد مالی و بهداشتی به سر می‌برند. همسر لوبرز در حالی روز جمعه به بیمارستان منتقل شد که حالش بسیار وخیم بود و از برق، آب و هر گونه انکانات بهداشتی محروم بود. لوبرز و همسرش پس از اینکه تلویزیون هلند از حضور و نحوه زندگی‌شان گزارشی پخش کرد، مورد توجه قرار گرفتند و موسسات خیریه در مدت کوتاهی 12500 یورو برای کمک به آنها جمع کردند.

لوبرز در المپیک‌های 1964 و 1968 زیر پرچم کشورش هلند در المپیک شرکت کرد و از سال 1970 وارد دنیای حرفه‌ای شد. مبارزه او با محمد علی، قهرمان پیشین سنگین وزن جهان که 45 سال پیش در اندونزی برگزار شد برایش 125000 دلار درآمد داشت.

لوبرز در مورد این مبارزه گفت: جدال با محمدعلی و به دست آوردن مقدار زیادی پول مرا از نظر ذهنی بسیار قوی کرد. من نکات زیادی از محمد علی آموختم و همین قدرت باعث شد تا در شرایط دشوار اخیر بتوانم زنده بمانم.

مارکو، پسر رودی لوبرز که 2 سال از پدرش بی‌خبر بود نیز بعد از دیدن گزارش تلویزیون هلند خودش را پدرش رساند و از وضعیت او از نزدیک با خبر شد.

زندگی لوبرز پس از بازنشستگی و ورشکستگی همسرش در سال 1999 به سختی می‌گذشت. آنها به خاطر مسائل مالی به ناچار مدتی در لبنان، مراکش، مصر، امارات و پرتغال زندگی کردند تا اینکه سرمای اروپا آنها را در بلغارستان، زمینگیر کرد.

رودی لوبرز در مورد مبارزه با محمدعلی گفت: دوستی ما پس از سال 1973 که با هم مبارزه کردیم آغاز شد. علی، چند سال بعد به هلند آمد و جمله‌ای به من گفت که هیچگاه فراموش نمی‌کنم.

قهرمان پیشین بوکس هلند ادامه داد: علی به من گفت که تنها سفید پوستی هستم که از او چیزی آموخته است.

لوبرز در دورانی که مبارزه می‌کرد از هیچ بوکسور هلندی شکست نخورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید