همکاری اطلاعاتی ایران و ایتالیا برای مبارزه با موادمخدر

    کد خبر :482265
توافقات کشور ایتالیا با ایران

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر جزییات توافقات کشور ایتالیا با ایران را در زمینه مواد مخدر تشریح کرد.

ناصر اصلانی در حاشیه دیدار دکتر اسکندر مؤمنی با سفیر و افسر رابط ایتالیا درباره نشست دو جانبه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با افسر رابط ایتالیا گفت: در این نشست گزارشی از اقدامات کشور جمهوری اسلامی در ۴۰ سالی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد به سفیر ایتالیا و افسر رابط داده شد.

اصلانی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشوری که در خاکریز اول با قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر مبارزه می‌کند در چهل ساله گذشته هزاران تن مواد مخدر کشف کرده که بسیاری از آنها هروئین و مورفین بوده و صرفاً برای مصرف اروپایی‌ها بوده است که نهایتاً این قاچاقچیان در ایران دستگیر شدند.

وی افزود: باتوجه به سیاست ایران، جوانان چه در کشورهای اروپایی و چه در ایران برای ما تفاوتی ندارند، لذا در این جلسه قرار بر این شد که در سه زمینه همکاری اطلاعاتی داشته باشیم.

اصلانی با اشاره به موضوع تبادل اخبار و اطلاعات گفت: مقرر شد قاچاقچیانی که به هر نحوی در کشور جمهوری اسلامی ایران دستگیر می‌شوند و قصد ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی دارند، اطلاعاتشان توسط مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر به افسر رابط و سفیر اعلام شود. همچنین قاچاقچیانی که در کشورهای اروپایی دستگیر می‌شوند و مواد مخدر در خاک آنها کشف می‌شود افسر رابط ایتالیا متقابلاً اطلاعات را جمع آوری و به ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به توافق سومی که در این جلسه صورت گرفته ادامه داد: امروز مبارزه با مواد مخدر امر فرا ملی و بین المللی است. علی رغم اینکه ایران در خط مقدم قرار دارد اما متأسفانه همه دنیا معتقدند که مواد مخدر جرمی سازمان یافته است و همه کشورها دخالت و همکاری دارند. ایران ازلحاظ ابزارها و تکنولوژی جدید و فنی تحریم است، لذا در این جلسه مقرر شد، امکاناتی در اختیار ایران قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید