بهترین خوراکی های دنیا برای کاهش استرس کدامند؟

    کد خبر :482244

سبک زندگی امروزه، باعث می شود افراد در معرض استرس های زیادی قرار بگیرند که برای حفظ سلامتی باید آن ها را کنترل کرد.

مغز ما برای عملکردی بهتر به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارد. مطالعات انجام شده نشان می دهند که مصرف ناکافی این مواد، می تواند انتقال دهنده های عصبی و ترکیبات شیمیایی مغز را تحت تاثیر قرار دهد و برعکس، دریافت به اندازه این مواد، به کارکرد منظم مغز، کاهش علائم اضظراب و استرس، آرامش بیشتر و تمرکز بهتر کمک می کند.

زردچوبه : این ادویه خوش طعم و رنک به کاهش استرس کمک می کند چون حاوی کورکومینوئید است. همچنین آنتی اکسیدان موجود در آن باعث تقویت کیفیت عملکرد سیستم عصبی شما می شود.

شکلات تلخ :‌ این خوراکی دوست داشتنی حاوی آنتی اکسیدان است و با پاکسازی عروق خونی باعث افزایش کیفیت گردش خون، کاهش فشار خون و اکسیژن رسانی بهتر می شود که در نهایت همه این موارد به کاهش استرس منجر می شود.

آجیل : افرادی که از اضطراب و استرس رنج می برند، باید بدانند که آجیل منبع غنی از موادی است که به حفظ تعادل روانی و روحی آن ها کمک می کند. یکی از عوامل استرس، خستگی و کمبود انرژی برای مغز است و آجیل و انواع مغز ها، از جمله بادام و گردو، حاوی آهن است که از خستگی مغز جلوگیری می کند.

آب : نوشیدن آب کافی را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. کم آبی تعادل ارگان های بدن را بر هم می زند و برعملکرد ذهن و مغز هم تاثیر می گذارد. البته هنوز مشخص نیست که دققیا آب چطور برای کاهش استرس موثر است، اما محققان بر این عقیده اند که احتمالا این امر اشی از سیستم هشدار دهنده طبیعی بدن باشد که کمک می کند زنده بمانیم.

ماست : ماست یک غذای عالی و منبع خوبی از مواد پروبیوتیک است. چون باکتری های روده در تولید انتقال دهنده های عصبی از حمله سروتونینة دوپامین و گاما آمینوبوتیریک نقش مهمی دارند و همچنین پیوند مستقیمی با مغز و سیستم ایمنی بدن دارند. بنابراین مواد پروبیوتیک مثل ماست، با ایجاد تعادل در باکتری های روده این گونه به کاهش استرس کمک می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید