مدیرکل اکو سیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست:

همه دستگاه‌ها برای مدیریت تالاب‌ها همکاری کنند

    کد خبر :482242
سازمان حفاظت محیط زیست

مدیرکل اکو سیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برای مدیریت تالاب‌ها حرکت رو به جلویی شروع کرده‌ایم، گفت: تالاب‌ها اکوسیستم‌های حساسی هستند و برای مدیریت تالاب‌ها نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها هستیم.

مسعود باقرزاده کریمی در یک برنامه رادیویی به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها گفت: تالاب‌ها دارای سیستم‌های حساسی هستند. اغلب تالاب‌ها در پایین دست حوزه قرار گرفته‌اند و هر اتفاقی که در بالا دست بیفتد روی تالاب اثر می‌گذارد.

مدیرکل اکو سیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه برای مدیریت تالاب‌ها نیازمند هماهنگی و همکاری هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه برای مدیریت تالاب‌ها حرکت رو به جلویی را شروع کرده‌ایم اما این اصلاً کافی نیست و لازم است که در زمینه‌های قوانین و مقررات، اصلاح چارچوب‌ها و ساختارهای دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردمی، قدم‌های بیشتری برداریم.

به گزارش ایسنا، در ادامه برنامه محمدحسین بازگیر – رییس اداره محیط زیست شهر تهران- ضمن اشاره به اینکه تالاب‌ها یکی از اکوسیستم‌های ارزشمند موجود در کشور هستند، گفت: تالاب‌ها خدمات زیادی برای کشورها دارند و علاوه بر خدمات اکولوژیک در تولید بیومس، ایجاد لطافت در هوای منطقه، تعدیل دما، تامین منابع آب‌های زیرزمینی، تغذیه آب خوان‌ها نقش به‌سزایی دارند.

وی افزود: علاوه بر این، تالاب‌ها در خدمات گردشگری و رونق سرزمینی یک منطقه بسیار موثر هستند و به رونق اقتصادی مناطق از نظر کشاورزی کمک می‌کنند. به همین دلیل ارزش تالاب‌ها از اراضی کشاورزی بیشتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید