مشخصات فنی مدل‌های هیبرید بی ام و سری 7 مدل ۲۰۲۰ منتشر شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۹:۴۷
    کد خبر :482188

بی‌ام‌و جدیدترین اطلاعات درباره‌ی مدل‌های پلاگین هیبرید سدان سری ۷ را منتشر کرد. این مدل‌ها قرار است تا فروردین۱۳۹۸ در بازار آمریکا فروخته شوند.

بی‌ام‌و تازه‌ترین اطلاعات درباره‌ی مدل فیس‌لیفت سدان سری ۷ و مدل‌های هیبریدی آن را منتشر کرد. فروش این خودروهای هیبریدی به بازار اروپا مربوط‌ است و مدل‌های 745e و 745Le و 745Le xDrive را پوشش می‌دهد. سیستم جدید پلاگین هیبرید بی‌ام‌‌و پیشرانه‌ی خطی ۶ سیلندر بنزینی را شامل می‌شود و براساس مدلی خاص است که ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

موتور الکتریکی با توان خروجی ۱۱۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر با پیشرانه‌ی احتراق داخلی ترکیب شده است. وقتی حالت رانندگی روی حالت اسپرت تنظیم شود، خروجی سیستم به ۳۹۴ اسب‌بخار و بیشینه‌ی گشتاور سیستم هیبریدی به ۶۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد.

بی‌ام‌و 745e جدید در ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد؛ درحالی‌که مدل بی‌ام‌و 745Le جدید در ۵.۳ ثانیه به این سرعت می‌رسد. همچنین، مدل جدید بی‌ام‌و 745Le xDrive نیز صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در ۵.۱ ثانیه به‌پایان می‌رساند. بیشینه‌ی سرعت برای هر سه مدل به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است.

باتری جدید خودروِ الکتریکی پلاگین هیبرید با ولتاژ بالا کار می‌کند و برای مدل‌های هیبریدی بی‌ام‌و سری ۷ به ظرفیت ۱۲ کیلووات‌ساعت افزایش یافته است. در حالت رانندگی هیبرید، تمام مدل‌های مذکور با بیشینه‌ی سرعت ۱۱۰ کیلومتربرساعت حرکت می‌کنند.

در حالت کاملا برقی نیز قدرت موتور الکتریکی سرعت خودروِ هیبریدی را فقط تا ۱۴۰ کیلومتربرساعت می‌رساند. شعاع حرکتی خودروِ الکتریکی در این حالت برای مدل‌های 745e و 745Le و 745Le xDrive به ترتیب بین ۵۴ تا ۵۸ و ۵۲ تا ۵۵ و ۵۰ تا ۵۴ کیلومتر است.

برای بی‌ام‌و 745e جدید مصرف سوخت ترکیبی بین ۲.۳ تا ۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف برق ترکیبی بین ۱۵.۶ تا ۱۵.۱ کیلووات‌ساعت در ۱۰۰ کیلومتر و انتشار دی‌اکسیدکربن بین ۵۲ تا ۴۸ گرم در هر کیلومتر است. ارقام مربوط‌به 745Le بین ۲.۳ تا ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و بین ۱۵.۷ تا ۱۵.۶ کیلووات‌ساعت در ۱۰۰ کیلومتر و ۵۳ تا ۵۰ گرم در هر کیلومتر است. برای بی‌ام‌و 745Le xDrive جدید نیز مصرف سوخت ۲.۶ تا ۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف برق ۱۶.۳ تا ۱۵.۸ کیلووات‌ساعت در ۱۰۰ کیلومتر و تولید دی‌اکسیدکربن بین ۵۹ تا ۵۲ گرم در هر کیلومتر است. مدل‌های جدید از جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته Steptronic استفاده می‌کنند.

باتری خودروِ الکتریکی زیر صندلی‌های عقب قرار گرفته؛ درحالی‌که باک سوخت ۴۶ لیتری بالای محور عقب قرار دارد. این، یعنی حجم صندوق‌عقب مدل‌های پلاگین هیبرید بی‌ام‌و تنها کمی محدود شده است. همه‌ی مدل‌های هیبریدی بی‌ام‌و سری ۷ با سه حالت رانندگی دردسترس خواهند بود. برای مدل‌های اروپایی طراحی بیرونی Pure Excellence و پکیج اسپرت M به‌عنوان گزینه‌های جدید بی‌ام‌و‌های 745e و 745Le و 745Le xDrive دردسترس هستند.

در تابستان۲۰۱۹، خدمات دیجیتالی جدیدی برای مدل‌های پلاگین هیبرید بی‌ام‌و سری ۷ دردسترس خواهد بود که شارژ باتری ولتاژبالا را حتی در مسیر راحت‌تر می‌کند. هنگام انتخاب ایستگاه شارژ باتری عمومی، سیستم ناوبری نیز فهرستی از هتل‌ها، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و مؤسسات فرهنگی به راننده توصیه می‌کند. علاوه‌براین، مشتری می‌تواند به پیش‌بینی شلوغی ایستگاه شارژ نیز دسترسی داشته باشد. افزون‌براین، بی‌ام‌و با کمک اپلیکیشن ChargeNow به مشتریانش کمک می‌کند تا ایستگاه شارژ مناسب را بتوانند در زمان محدود به‌طور مستقیم از خودروِ خود رزرو کنند.

ایالات متحده‌ی آمریکا بزرگ‌ترین بازار جهانی برای سدان پلاگین هیبرید بی‌ام‌و سری ۷ است که در فروردین۱۳۹۸ در این کشور عرضه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید