فلاحت پیشه: احتمالا رای دادگاه لاهه به نفع ایران صادر شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۲۶
    کد خبر :482149
دادگاه لاهه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:اگر دادگاه لاهه فارغ از تبعات قدرت عمل کندکما اینکه تاکنون به این شکل بوده است؛رای باید به نفع ایران شود و بنده امیدوار شدم که این رای به سود ایران خواهد بود،اگر رای به نفع کشورمان صادر شود به احتمال زیاد پول ها به ایران پرداخت شود.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خانه ملت،به دادگاهی که مقرر شده است در روزهای آینده در لاهه در رابطه با پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا گرفته شود، اشاره کرد وگفت: مصادره اموال ایران از سوی آمریکا خلاف همه مقررات بین اللملی بوده است.

وی در پرسش به سوالی مبنی بر اینکه چقدراحتمال این وجود داردکه رای به نفع ایران صادر شود،اظهار کرد: اگر دادگاه لاهه فارغ از تبعات قدرت عمل کندکما اینکه تاکنون به این شکل بوده است؛رای باید به نفع ایران شود و بنده امیدوار شدم که این رای به سود ایران خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر رای در این دادگاه به نفع ایران صادر شود؛احتمال این وجود دارد که پول های بلوکه شده از سوی آمریکا به ایران پرداخت شود،عنوان کرد:آمریکایی ها معمولا سعی می کنند که پایبند به قانون نباشند.

فلاحت پیشه تصریح کرد:مهم ترین ساز و کار حقوقی بین الملل دادگاه لاهه است و اگر رای به نفع کشورمان صادر شود به احتمال زیاد پول ها به ایران پرداخت شود.

وی در ادامه همین مبحث افزود:اگر رئیس جمهور آمریکا بخواهد خلاف مقررات بین الملل عمل کند و هجمه های حقوقی را هم به جان بخرد؛این حق ایران در نهایت باید اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،مقرر شده است که در 24 بهمن ماه سال جاری در دادگاه لاهه برای پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا رای نهایی صادر شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید