بررسی قرارداد ایران با توتال در مجلس

    کد خبر :48201

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: این کمیسیون قرارداد وزارت نفت با شرکت توتال درباره فاز ۱۱ پارس‌جنوبی را بررسی می‌کند.

هدایت‌الله خادمی نایب‌ رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انعقاد قرارداد نفتی میان شرکت توتال با وزارت نفت برای توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی، اظهار داشت: توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی تاکنون به دلایلی با تاخیر مواجه شده بود.

وی درباره تأخیر آغاز فاز 11 پارس‌جنوبی، افزود: یکی از دلایل تأخیر آغاز این فاز این بود که شرکت توتال در سال‌های گذشته برای آغاز این فاز اعلام آمادگی کرد و بخشی از اطلاعات در خصوص این فاز را دریافت کرد، اما در نهایت با شرکت‌های قطری قرارداد منعقد کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزارت نفت تمایل داشت تا توسعه فاز 11 از طریق شرکت خارجی انجام شود، گفت: یکی از دلایل وزارت نفت استفاده از فاینانس به دلیل حجم عظیم مالی برای توسعه این فاز بود.

خادمی با اشاره به سوابق شرکت توتال در انعقاد قرارداد با ایران، گفت: امیدواریم وزارت نفت قرارداد غیرقابل تفسیر با شرکت توتال منعقد کند و نظارت مناسبی هم بر اجرای قرارداد وجود داشته باشد و همچنین امیدواریم شرکت توتال هم در موعد مقرر پروژه را تحویل داده و کار را نیمه کاره رها نکند.

وی با بیان اینکه در روز‌های آینده هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مکاتباتی با وزارت نفت برای دریافت اطلاعات قرارداد منعقد شده، خواهد داشت، تصریح کرد: پس از ارسال اطلاعات قرارداد با شرکت توتال، موارد در کمیسیون بررسی و در صورت لزوم به موضوع قرارداد ورود پیدا می‌کنیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس، خاطرنشان کرد: همچنین برای اینکه اعضای کمیسیون انرژی با توجه به بعد نظارتی مجلس بیشتر در جریان جزئیات قراداد با شرکت توتال قرار گیرند، در صورت لزوم از وزیر نفت و یا مسئولان این وزارتخانه برای حضور در کمیسیون دعوت به عمل می‌آورند.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید