پای مدیران نفتی نیز به شرکت خودروساز خاص باز شد+ سند

    کد خبر :481977

ضعف مدیریت، ناتوانی در تولید باکیفیت ، محقق نشدن سود ، عدم جلب رضایت مشتری و… سال های متمادی است که گریبانگیر صنعت خودرو سازی دولتی ما شده است و این صنعت همه ساله با مشکلات و ناتوانی های محتلف دست و پنجه نرم می کند .

در این شرایط ،مادامی که خودرو سازان به هر دلیل منافع خود را در خطر می بیند در سایه دولت و پشت دیوار حمایتی آن  قرار می گیرند و دولت هم در بدیهی ترین حالت ، همواره با تزریق گاه و بیگاه نقدینگی به بدنه بیمار این صنعت؛ سعی در بهبود نسبی اوضاع خودروسازی کشور داشته است .

سیاست های غلط دولتی در مدیریت صنعت خودروسازی باعث شده که اینک پس از سپری شدن عمر چندین ساله از صنعت خودرو سازی کشورمان ، چشمامان به دست های چینی ها خوش باشد و بعد چند دهه از احیای این صنعت در کشورمان، افتخارمان این باشد که محصولات بی کیفیت آنها را مونتاژ می کنیم !

در این شرایط طبیعتا بیشترین ضرر متوجه مردم و مصرف کننده خودرو است که در سال 2018 مجبور به استفاده از خودرو های نسل 1990 هستند آنهم با کیفیت و خدمات ضعیف و قیمت بالا !

در ماه های اخیر افزایش یکباره خودرو مزید بر علت شده ، به طوریکه قیمت خودروهای داخلی با رشد قابل ملاحظه ای مواجه شده است. قیمت هایی که غالبا شامل خودروهای پرتیراژی است که طبقات ضعیف و متوسط از آن استفاده می کنند.

امروز مردم با همه مشکلات و سختی ها با وضعیت موجود خودروسازان کنار آمده اند و اوضاع تولیدی آنها را به دلیل شرایط حساس حاکم بر این صنعت درک می کنند ولیکن گاه و بیگاه شنیدن اخباری مبنی بر بی تدبیری ها و یا انتصابات سیاسی در این مجموعه ها موضوعی است که ارتباطی با این شرایط ندارد و مدیران ارشد خودروسازی و بدنه وزارت صنعت بایستی به مردم و نهادهای نظارتی در باره این انتصابات که قطعا در فرایند ضعف و قوت مدیریت آن نقش اساسی دارد ، توضیح دهند .

بازتاب در هفته های اخیر پرونده ها و گزارش های مختلفی از این نوع انتصابات منتشر  و در آنها خواستار شفاف سازی بیشتر در این زمینه ها شده است چرا که ادامه سوء مدیریت این افراد در بدنه خودروسازی بیشتر باعث ضرر بیشتر به مردم و صنعت خودروسازی خواهد شد .

روایت تکراری انتصاب سیاسی و معنی دار دیگر در خودرو سازی

در این گزارش به آقای سیدرضا نوروز زاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اشاره شده است. وی هم اکنون رییس دفتر اقتصادی حزب اعتمادملی است و از سال 1393 تاکنون به نمایندگی شرکت ایران خودرو، رئیس هیئت مدیره ایران خودرو خراسان است.

از این دست انتضابات سیاسی به وفور در شرکت های خودروسازی دیده می شود که قاعدتا بخشی از درآمد خودروسازان به عنوان پاداش، حق عضویت هیئت مدیره و … به این افراد پرداخت می شود که به دلیل مرتبط نبودن زمینه شغلی و مدیریتی انها و همچنین چند شغله بودن ؛ تاثیر مطلوبی بر کارایی و اثر بخشی سازمان ندارند.

حال جناب وزیر صنعت بایستی پاسخ دهند که چرا باید مردم هزینه پاداش و حق عضویت این افراد را بپردازند؟ چرا مردم طبقه ضعیف و متوسط که به سختی در شرایط کنونی امرار معاش می کنند بایستی هزینه ریخت و پاش های بعضا غیرقانونی خودروسازان را متحمل شوند؟

آیا بهتر نیست به جای این افراد سیاسی که کارنامه موفقی در این باره ندارند، از استعداد های جوان و تاثیرگذار در این صنعت استفاده شود تا

نفسی تازه در پیکره ناتوان و از کار افتاده این صنعت دمیده شود ؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید