درخواست نقدینگی تولید ۴ برابر شد

    کد خبر :481837
نقدینگی

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی در سه ماهه پایانی امسال تشدید شد، گفت: درخواست نقدینگی واحدهای تولیدی در سه ماهه امسال ۳ تا ۴ برابر شده است.

ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه همیشه مشکل نقدینگی مسئله اول واحدهای تولیدی است اظهار داشت: در طول چند سال اخیر دولت برای رفع مشکلات پیش روی تولیدکنندگان دو طرح تسهیلات 16 هزار میلیاردی و 30 هزار میلیاردی را برای کمک به واحدهای تولیدی در نظر گرفت اما متاسفانه اجرایی شدن آن آثار مثبتی در سطح واحد های تولیدی نداشت.

وی با بیان اینکه از یک طرف بانک مرکزی می‌گوید تسهیلات را به واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت کرده است افزود: از طرف دیگر این پرداخت ها تغییری را در وضعیت واحدهای تولیدی به وجود نیاورده و آنها همچنان با مشکلات کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی در سه ماهه پایانی امسال تشدید شد، گفت: امسال وضعیت نقدینگی واحدهای تولیدی بدتر از گذشته شده است. بانک‌ها هم منابع محدودی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی دارند از طرف دیگر رشد افسارگسیخته قیمت مواد اولیه فعالیت را برای واحدهای تولیدی بسیار سخت کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر درخواست نقدینگی واحدهای تولیدی در سه ماهه امسال 3 تا 4 برابر شده است. البته کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران طرح هایی را برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی به دولت پیشنهاد کرده که هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید