کدامیک از بازماندگان از تحصیل مشمول آموزش از راه دور می‌شوند؟

    کد خبر :481608
بازمانده از تحصیل

از دستاوردهای وزارت آموزش‌وپرورش در چهل‌سالگی انقلاب، در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی؛ تأسیس ۱۶۱۵ مدرسه آموزش از راه دور به منظور پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

آموزش‌های حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری که بر اساس برنامه‌های مصوب وزارت آموزش‌وپرورش برای آموزش تمام یا بخشی از موضوعات درسی دوره اول و دوم متوسطه با تأکید بر فراگیری دروس از طریق دیداری یا شنیداری و کاهش ساعات حضوری در کلاس‌های درسی بر حسب موضوع دروس انجام می‌پذیرد.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، آموزش از راه دور با تلفیق انواع آموزش‌های «حضوری»، «نیمه حضوری» و «غیرحضوری» متناسب با شرایط فراگیران می‌تواند موقعیتی را فراهم می‌آورد تا افراد بتوانند با استفاده از روش‌های نوین آموزشی به تحصیل خود ادامه دهند.

مخاطبین مدارس آموزش از راه دور

۱- لازم‌التعلیم: افرادی که در سن تحصیل هستند ولی بنا به دلایل مختلف ازجمله: (دسترسی نداشتن به واحد آموزشی، دوری راه یا نبود رشته تحصیلی در محل سکونت دانش آموزان، معلولیت جسمی، بیماری خاص و یا صعب‌العلاج، تأهل (دختران) از تحصیل بازمانده‌اند.

۲- بزرگ‌سال: افرادی که در سن تحصیل نیستند و بنا به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند و نمی‌توانند به صورت کاملاً حضوری ادامه تحصیل دهند.

دستاوردهای آموزش از راه دور

۱- تأسیس ۱۶۱۵ مدرسه آموزش از راه دور از سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳ تاکنون در داخل و خارج از کشور به منظور پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در راستای تحقق عدالت آموزشی.

۲- جذب دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور به منظور حفظ فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی.

۳- تولید بیش از ۱۲۶ عنوان کتاب‌های درسی خودآموز متناسب با رویکرد آموزش از راه دور از سال تحصیلی ۸۶-۱۳۸۵ تا ۹۰-۱۳۸۹.

۴- تهیه بیش از ۲۱۷ عنوان محتواهای آموزشی(vcd،‌cd، نرم افزارهای آموزشی تعاملی و غیرتعاملی و چند رسانه‌ای) متناسب با رویکرد آموزش از راه دور

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید