صالحی‌زاده: عده‌ای از اتفاقی که برای من افتاده خوشحالند

  • ورزشی
  • شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۳۳
    کد خبر :480774

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا،‌گفت: امیدوارم بتوانم حقانیتم را در دادگاه CAS ثابت کنم؛ متاسفانه عده‌ای از اتفاقی که برای من افتاده است خوشحال شدند، اما به آنها می‌گویم با انگیزه‌ام بیشتر و با قدرت دوچندان برمی‌گردم.

سیدمصطفی صالحی زاده درباره مثبت اعلام شدن نمونه دوم دوپینگش و تایید محرومیت 4 ساله‌اش از سوی اتحادیه جهانی کشتی گفت: متاسفانه هنوز به خاطر این اتفاق شوکه هستم؛ نمی‌خواهم توجیه یا دفاع کنم، اما همه می‌دانند که شرایطم طوری بود که نیاز به چنین کاری نداشتم.

وی در پاسخ به این سوال که ماده ممنوعه استفاده شده تزریقی بوده است یا خوراکی، گفت: حدود 5 ماه پیش با نماینده فدراسیون کشتی به قطر رفتیم و درخواست آزمایش نمونه B را داشتیم؛ این کار با حضور من انجام شد و عیسی مومنی هم به عنوان نماینده فدراسیون همراهم بود. طی صحبت‌هایی که با پزشک آنجا داشتیم عنوان کرد که این ماده خوراکی و دوزش بسیار پایین بوده است.

* نیازی به این کارها نداشتم، یک سروگردن از حریفانم بالاتر بودم

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا تصریح کرد: من نیازی به این کارها نداشتم آن هم در میدان آسیایی که یک سر و گردن از تمام حریفانم بالاتر بودم. کسی که اهل این کارها باشد همه می‌دانند که دچار اُفت و خیز زیادی می‌شود؛ در یک مسابقه عالی و در یک رقابت دیگر صفر است، اما همه شاهد بودند که من در تمرینات چطور کار می‌کردم و همیشه بیشترین فشار را تحمل کردم.

صالحی‌زاده با اشاره به وجود دست‌های پشت پرده برای به حاشیه کشاندن وی گفت: همانطور که در 21 سالگی نمی‌خواستند اجازه دهند که من به عضویت تیم ملی درآیم حالا هم به دنبال طرد کردن من بودند، اما من به این رای به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت می‌‌کنم و امیدوارم بتوانم حقم را بگیرم. سابقه من مشخص است و هیچگاه در هیچ میدان ورزشی رفتار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی نداشته‌ام. از طرفی نیازی هم به استفاده از چنین ماده‌ای آن هم برای حضور در میدان آسیایی نداشتم؛ چرا که با 50 درصد آمادگی‌ام به راحتی قهرمان می‌شدم.

* اطمینان دارم توطئه است

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است عده‌ای برای مثبت شدن نمونه او توطئه کرده‌اند گفت: اطمینان دارم که اینطور است؛ چرا که همانطور که گفتم این ماده خوراکی بوده و تزریقی نبوده است از طرفی هر مکملی که استفاده می‌کردم از داروخانه تهیه کرده و زیر نظر پزشک تیم ملی بوده است؛ تمام کارکنان خانه کشتی من را می‌شناسند.

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چه کسی قصد داشته به او آسیب بزند گفت: خدا می‌داند؛ من آزارم به هیچ کس نرسیده است. برای این می‌گویم توطئه است که یک هفته قبل از مسابقه جهانی عده‌ای شیطنت کرده و به من تهمت زدند. متاسفانه شخصی با نام من دارویی را همراه پیک به خانه کشتی فرستاده بود تا روحیه من را قبل از مسابقات جهانی خراب کند. آقای خادم هم در جریان کامل ماجرا است و پیگیری کرد.

* امید زیادی به کاهش محرومیتم دارم

صالحی‌زاده درخصوص اینکه با این شرایط آیا بهتر نبود بیشتر مراقبت می‌کرد چون به هر حال اولین مقصر دوپینگ خود ورزشکار است نه فرد دیگری، گفت: این را قبول دارم، اما تمام مکمل‌ها را از داروخانه تهیه کرده و از جیب خودم هزینه می‌کردم. فکر نمی‌کنم مکمل‌ها مشکلی داشته باشد؛ البته درخواست آزمایش آنها را هم دادیم و نمونه‌ها را برای کمیته پزشکی فرستادیم، اما پاسخی ندادند و گفتند چون آزمایشگاهی برای آزمایش نمونه‌ها نداریم باید به آ‌زمایشگاه خصوصی ارسال شود و هزینه‌هایش را هم خودمان پرداخت کنیم، اما چون شرایط مالی خوبی نداشتم نتوانستم پیگیری کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانم حقانیتم را در دادگاه CAS ثابت کنم؛ متاسفانه عده‌ای از اتفاقی که برای من افتاده است خوشحال شدند، اما به آنها می‌گویم با انگیزه‌ام بیشتر و با قدرت دوچندان برمی‌گردم تا حقم را از کشتی بگیرم. امید زیادی به کاهش محرومیتم دارم چون مقدار تشخیص داده شده در نمونه من بسیار اندک بوده است، اما چون کسی را نداریم از حقمان دفاع کنند بیشترین محرومیت را برای من در نظر گرفتند در حالی که حریف روسیه‌ای من بعد از مثبت شدن دوپینگش تنها بعد از چند ماه محرومیت مجددا به تشک کشتی بازگشت.

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: از آقای خادم، بنی‌تمیم، سیدمحسن درویشی و خانواده‌ام که در این مدت مانند کوه پشت من بودند و تنهایم نگذاشتند و حمایتم کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم روزی بتوانم پاسخ حمایت‌های آنها را بدهم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید