منظمی: رشد فنی خاصی نداشتیم، فقط یک چهره جدید قهرمان شد

  • ورزشی
  • شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵
    کد خبر :480703

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی گفت: ما رشد قابل توجهی در مقایسه با اولین دوره مسابقات قهرمان کشوری و اوپن کشتی کلاسیک بانوان نداشتیم، همچنان یک سری از کشتی‌گیرانِ شناخته‌شده جز در یک وزن، قهرمان شدند.

مریم منظمی در مورد سطح کیفی مسابقات قهرمان کشوری کشتی کلاسیک که روز جمعه (12 بهمن) در خانه کشتی محمد بنا برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آن چیزی که خودمان مشاهده کردیم و همچنین براساس گزارش مربیانی که ناظر فنی رقابت‌ها بودند، ما رشد قابل توجهی در مقایسه با اولین دوره مسابقات قهرمان کشوری و اوپن نداشتیم، همچنان یک سری از کشتی‌گیران ما بهتر از بقیه کار کردند و نفراتی چون خواهران دارابی، فاطمه نیکبخت، لیلا سیاووشی و پگاه سناور باز هم حریفان‌شان را شکست داده و اول شدند. تنها چهره جدیدی که توانست این‌بار اول شود زهرا ابراهیمی بود و این نشان می‌دهد که استان‌های ما خیلی روی کشتی کلاسیک کار فنی انجام نداده‌اند و ما سال آینده باید خیلی روی بحث آموزش تمرکز داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته جدا از سطح فنی رقابت‌ها، مسابقات کشوری شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری را در بین دختران ایجاد کرده بود و مراسم اختتامیه هم خیلی منظم و باشکوه برگزار شد و همه حسرت می‌خوردند که کاش روی سکو رفته بودند. اینکه کرمانشاه دوباره توانست قهرمانی‌اش را تکرار کند خیلی خوب بود، آنها خیلی خوب کار کرده بودند و از پایه درست عمل می‌کنند. تهران و مازندران هم امسال خوب بودند.

به گزارش تسنیم ،منظمی با تاکید بر اینکه کار اصلی باید روی مربیان و بحث آموزش صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما این است که مربیان سری اول ما، خودشان کشتی‌گیر نبوده‌اند. بیشتر تمرکز ما روی همین‌هایی است که اکنون کشتی می‌گیرند و در سال‌های آینده به جمع مربیان خواهند پیوست. ما باید ابتدا مربیان خوبی داشته باشیم که بتوانند کشتی را به خوبی آموزش بدهند، بنابراین چند سال زمان می‌برد که ما بتوانیم به آن چیزی که ایده‌آل است، دست پیدا کنیم. سال آینده، سال آموزش است. ما 42 برنامه آموزشی برای مربیان و داوران در نظر گرفته‌ایم و کارگاه‌های آموزشی مختلفی خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید