سجاد گنج‌زاده: داستان ما بعد از مسابقات جهانی کاراته در اسپانیا متفاوت شده است

  • ورزشی
  • شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰
    کد خبر :480298

ملی‌پوش تیم کاراته ایران گفت: داستان ما بعد از مسابقات جهانی با گذشته متفاوت است و دیگر به یک مسابقه ختم نمی‌شود.

سجاد گنج‌زاده در خصوص رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان پاریس و کسب سومین مدال خود در این رقابت‌ها اظهار داشت: همه بازیکنان حاضر در این مسابقات جهانی در این مدت تمرینات خود را رها نکرده بودند و با آمادگی در این مسابقات حاضر شدند. همین موضوع باعث شده بود شاهد رقابت‌های سنگین و جذاب در تمامی اوزان باشیم. حضور قهرمانان در رقابت‌های پاریس باعث شده بود تا سطح فنی مسابقات خیلی بالا باشد.

وی تصریح کرد: در این رقابت‌ها ابتدا در جدول خود کاراته‌کا ایتالیایی که بازیکنان بسیار خوبی بود را شکست دادم. در دورم دوم از سد بازیکن جوان ژاپنی گذشتم که برای اولین بار بود او را در مسابقات می‌دیدم. کاراته‌کا ژاپنی فوق‌العاده بود و در دور اول نیز از سد بازیکن لهستانی عبور کرده بود که در مسابقات ورلد گیمز به مدال برنز دست یافته بود. در دور سوم نیز برتری راحتی مقابل بازیکن نام‌آشنای کرواسی که برنز مسابقات جهانی اتریش را در کارنامه داشت در جدول گروه خود صدرنشین شدم.

نایب قهرمان مسابقات جهانی اسپانیا ادامه داد: در دیدار نیمه‌نهایی برای چهارمین بار با گوگیتا آرکانیان، کاراته گرجستانی مبارزه کردم. در سه دیدار گذشته مقابل این کاراته‌کا به پیروزی دست یافته بودم، اما در این دیدار با وجودی که فکر می‌کردم به راحتی به برتری دست خواهم یافت، مسابقه را واگذار کردم. گوگیتا نشان داد که تجربه یک بازیکن چقدر می‌تواند به او کمک کند و واقعا عملکرد خوبی داشت.

گنج‌زاده عنوان کرد: من با این ذهنیت که به راحتی با شکست حریف به دیدار نهایی راه پیدا خواهم کرد به روی تاتامی رفتم و این ذهنیت باعث شد که حریف را دستکم بگیرم و او از فرصت استفاده کرد. گوگیتا با جان و دل جنگید و با برتری 4 بر 2 به دیدار فینال رسید و در دیدار نهایی نیز با توجه به مصدومیت صالح اباذری به مدال طلا دست یافت.

وی در خصوص دیدار رده‌بندی گفت: برای کسب نشان برنز به مصاف کاراته‌کا مصری رفتم که واقعا حریف سرسختی بود، اما خدا را شکر موفق به شکست این بازیکن شدم تا برای سومین بار در مسابقات لیگ جهانی پاریس به مدال دست پیدا کنم.

قهرمان مسابقات جهانی اتریش در پاسخ به این سوال که از عملکرد خود رضایت داشته است، اظهار داشت: داستان ما بعد از مسابقات جهانی با گذشته متفاوت است و دیگر به یک مسابقه ختم نمی‌شود. از این به بعد چه از عملکرد خود رضایت داشته باشیم یا نه و چه در کسب مدال موفق باشیم یا نه، باید تلاش خود را برای مراحل آینده بیشتر کنیم. هدف ما کسب سهمیه المپیک است و باید این مسیر را طی کنیم و باید این راه را پرقدرت ادامه بدهیم. گنج‌زاده با کسب مدال پاریس باز هم باید تلاش خود را بیشتر کند تا در مراحل آینده نیز موفق به کسب مدال شود و نباید تنها به کسب مدال در یک مرحله اکتفا کنیم.

وی در خصوص ناکامی چهار قهرمان مسابقات جهانی اسپانیا در کاراته وان پاریس گفت: رقابت‌ در ورزش‌های رزمی همینگونه است و هیچ وقت نوشته نشده است که مدال مسابقات همیشه برای یک نفر است. در کاراته نیز در یک لحظه جای برنده و بازنده می‌تواند عوض شود. بازیکن فرانسوی تنها کاراته‌کایی بود که در مسابقات جهانی به مدال طلا دست یافت و در پاریس نیز مدال خود را تکرار کرد، اما او نیز در هانتی برنده شد و تا حدودی لطف داوران نیز شامل حال او شد. هر بازیکنی که بخواهد موفق به کسب سهمیه شود باید تداوم داشته باشد و به خاطر همین موضوع باید خود را همیشه آماده نگه داریم.

گنج‌زاده در خصوص عملکرد نمایندگان کاراته ایران در پاریس گفت: همه بچه‌ها واقعا خوب بودند و در تمامی اوزان مدعی بودیم. چند نفر از بازیکنان ما به خاطر اتفاق مغلوب شدند و در مجموع تیم ما عالی بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید