4 پیام سفر جهانگیری به دمشق

  • سیاسی
  • شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۸:۴۰
    کد خبر :480148
جهانگیری

هشام الهبيشان در البناء چاپ بیروت نوشت: سفر هیئت ایرانی به ریاست اسحاق جهانگیری به دمشق، دربردارنده پیامهای مهمی بود.

به گزارش بازتاب ؛ این روزنامه لبنانی در ادامه به بیان این پیام ها پرداخته و آورده است:

1-اولین پیام، متوجه داخل سوریه شد، مبنی بر اینکه ایران همچنان در صف دولت اسد است و به حمایت از آن در تمام ابعاد نظامی، سیاسی و اقتصادی، ادامه می دهد و همواره در کنار این نظام، ارتش و مردم آن می ایستد. تا به این شکل، به تمام شایعات رسانه ای که از پایان یافتن حمایت ایران از سوریه صحبت می کنند، پایان دهد.

2-پیام دوم، که از اهمیت بیشتری برخوردار است، متوجه ائتلاف بین المللی می شود که همواره در صدد سرنگون کردن دولت سوریه و تمام ارکان آن است و براساس ان، هر راه حلی برای پرونده جنگ علیه دولت سوریه، در صورتی که از حقوق ملت سوریه در تعیین سرنوشت خود تجاوز کند، مورد قبول نیست و نه دولت سوریه و نه ایران، چنین راه حلی را نمی پذیرند؛ بدین معنا، راه حل های ساختگی غرب که ساخته و وپرداخته ائتلاف بین المللی بوده و همچنان به دنبال براندازی نظام سوریه است، نمی تواند از مقبولیت دولت سوریه و هم پیمانان آن برخوردار شود.

3-پیام سوم، مورد تاکید اسحاق جهانگیری قرار گرفته و اهمیت زیادی دارد؛ از این حیث که مخاطب آن، دولتهای حاضر در جنگ علیه سوریه است و طبق مفاد آن، ایران همچنان در جبهه دولت سوریه است و از مشروعیت فرماندهی سوریه که با آراء مردم این کشور تعیین شده است، حمایت می کند.

4-پیام چهارم، متوجه جنبشها و نیروهای مقاومت در منطقه است و براساس آن، هیئت ایرانی اعلام کرده است که تهران هنوز در صف هر نیروی مقاومت در منطقه عربی است و از هر طرحی که مبتنی بر آزادی از چنبره اسرائیل و آمریکا باشد، حمایت می کند و با قدرت در همه صفوف جنبشهای مقاومت می ایستد.

در پایان لازم است یادآور شویم که ترسیم نشانه های واضحی برای مسیر آینده منطقه، دشوار است. هر گامی که دمشق و تهران برمی دارند، نیازمند تحکیم روابط بین دو کشور است و این مساله در دوره اخیر ظهور واضحی یافته است. دیدارهای مشترک و متبادل بین دمشق و تهران، بر عزم جدی این دو، برای گذر از بحران، تاکید دارد و هدف اساسی آنها، پایان دادن به دوران تک قطبی بودن آمریکا و سیطره آن بر منطقه عربی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید