۷ قاب سیاه از ۷ فرشته سفید ایرانی

    کد خبر :47997

هفت پزشک کودکان ایرانی، که فرشته‌وار در عرصه‌های متعدد آموزش، درمان و بهداشت برای کودکان کشورمان تلاش کردند و امروز دیگر آنها در قید حیات نیستند ولی از ثمره تلاش شان در کنار تربیت صدها متخصص کودکان، سلامت کودکان ایرانی در تراز جهانی قرار گرفته است.

مرکز طبی کودکان مهمترین مرکز ارجاعی کودکان بیمار از سراسر ایران است، البته به گفته علی جعفریان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از ظرفیت خود کار می‌کند و برای ارائه خدمات مناسب به مردم حداقل به دو برابر امکانات و تخت‌های موجود نیاز دارد.

با این وجود از زمان ورود طب مدرن به ایران و علی الخصوص در حوزه سلامت کودکان که حوزه بسیار سخت و پیچیده ای است پزشکان متعددی تلاش های بسیاری کردند تا آینده سازان این مملکت در سلامت کامل جسمی و ذهنی رشد و بزرگ شوند.

حال در این گزارش تصویری پیش رو – یاد هفت پزشک به تصویر کشیده می‌شود که فرشته‌وار در عرصه‌های متعدد آموزش، درمان و بهداشت کودکان ایران تلاش کردند و امروزه از ثمره آنها در کنار تربیت ده‌ها و صدها متخصص کودکان، سلامت کودکان ایرانی در تراز جهانی قرار گرفته است، درحالیکه در سالهایی نه‌چندان دور (اواخر قاجار و اوایل پهلوی) غالب کودکان تا 5 سالگی بیشتر عمر نمی‌کردند، و حتی در صورت بزرگ شدن دچار انواع بیماری و کمبودهای متعدد جسمی و روحی بودند.

تصاویر بزرگان پزشکی کودکان کشورمان که روزگاری در معروفترین مرکز طبی کودکان ایران شب را به روز می‌رساندند تا کودکی دوباره نور خورشید را حس کند و گرمای محبت خانواده ای سرد نشود؛ امروز هفت قاب از آنان در راهروی مرکز طبی بیمارستان امام به یادگار بر روی دیوار جاخوش کرده است. / تصاویر: علی رمضانپور

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید