فروشندگان باید اجناس معیوب را پس بگیرند

۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶  /   /  کد خبر: 47974
فروشندگان باید اجناس معیوب را پس بگیرند

مدیر کل دفتر نظارت برتشکل ها و هماهنگی امور استانها سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد که باید در امر رعایت حقوق مصرف کنندگان ، پس گرفتن کالاهای معیوب و ناقص بخشی از حقوق مصرف کنندگان اعلام شود و در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر آن تاکید شده که لازم است در ادبیات مشتری مداری ایران این قانون نهادینه شود.

مجید ارغنده پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره لزوم پس گرفتن کالای معیوب، گفت: طی ابلاغیه این سازمان در سنوات ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به شرکتهای تولیدی به ویژه بنگاه های اقتصادی برتر در امر رعایت حقوق مصرف کنندگان، پس گرفتن کالاهای معیوب و ناقص بخشی از حقوق مصرف کنندگان اعلام و در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر آن تاکید شده و لازم است در ادبیات مشتری مداری ایران این قانون نهادینه شده و کلیه واحدهای تولیدی و توزیعی و خدماتی که ارائه محصول به مصرف کننده را انجام می دهند، در این خصوص وارد عمل شوند.

وی بیان جمله «جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود»، در تولیدات و کالاهای عرضه شده به مردم را فاقد وجاهت قانونی دانست و ادامه داد استفاده از این شعار که از مصادیق منکر است و این به نوعی بی احترامی به مشتری به عنوان فرد ذینفع استفاده کننده از کالا و خدمات تلقی می شود.

مدیر کل دفتر نظارت برتشکل ها و هماهنگی امور استانها سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: در یک اقدام توسط کلیه بنگاه های تولیدی و اقتصادی انتظار احترام به مشتری و تلاش برای نهادینه کردن شعار جنس فروخته شده پس گرفته می شود، مورد تاکید است. این موضوع به عنوان شعار محوری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در برنامه کاری لحاظ شده و از کلیه رسانه ها و جراید کشور خواسته شده تا به نهادینه کردن این مفهوم در سطح جامعه کمک کنند.

دبیر شورای روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به برخی از شرکتهای پیشگام در این رابطه افزود: برخی شرکت ها که در زمینه تولید انواع کابل ها از جمله کابل های قدرت با عایق مسلح، شیلد دار و پیاده سازی و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتر فعالیت دارند، روی تمامی فاکتورهای فروش و سایت شرکت خود، شعار «جنس فروخته شده پس گرفته می شود را درج کردند.

این مقام مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد که همه بنگاه های اقتصادی به ویژه بنگاه های برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان با نهادینه کردن و ترویج این شعار بتوانند گام های اثربخشی را در حوزه مشتری مداری و احترام به حقوق مشتری بردارند.

بدون دیدگاه

آخرین اخبار

پربیننده ترین ها