آمریکا ممنوعیت ورود لپ‌تاپ در پروازهای ابوظبی به مقصد آمریکا را لغو کرد

    کد خبر :47969

با نصب تجهیزات جدید در فرودگاه ابوظبی، آمریکا ممنوعیت ورود لپ‌تاپ و تبلت به کابین هواپیماها در پروازهایی به مقصد آمریکا را برای این فرودگاه لغو کرد.

به گزارش  بازتاب به نقل از بلومبرگ، هواپیمایی اتحاد امارات اعلام کرد وزارت امنیت داخلی آمریکا، ممنوعیت بردن لپ‌تاپ و تبلت به داخل کابین هواپیما در پروازهایی با مقصد آمریکا را از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی لغو کرد.

بنا به اعلام این شرکت،‌این اقدام پس از آن صورت گرفت که فرودگاه ابوظبی اقدام به نصب تجهیزات امنیتی جدید اختصاصاً برای بررسی وسایل مسافرانی کرد که از این فرودگاه به مقصد آمریکا پرواز می‌کنند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز پس از بررسی و ارزیابی این تجهیزات ممنوعیت استفاده از لپ‌تاپ برای مسافران در پرواز به مقصد آمریکا را لغو کرد.

هواپیمایی اتحاد امارات در بیانیه خود آورده است که پس از نصب تجهیزات چک امنیتی و تأیید آن از سوی دولت آمریکا، از این پس تمام مسافران می‌توانند لپ‌تاپ، تبلت و دیگر تجهیزات الکترونیکی خود را به داخل کابین هواپیماها ببرند.

پس از آنکه گزارشات دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از احتمال پنهان کردن مواد منفجره در تجهیزات الکترونیکی توسط تروریست‌ها خبر دادند، کاخ سفید فشار خود را برای افزایش تدابیر امنیتی و تجهیزات بررسی محموله مسافران افزایش داده است. قرار است مسافرانی که از فرودگاه ابوظبی به آمریکا پرواز می‌کنند، از یک پایگاه چک امنیتی اضافه عبور کنند.

در ماه مارس سال جاری وزارت امنیت داخلی آمریکا ورود لپ‌تاپ و استفاده مسافران از تجهیزات الکترونیکی بزرگ‌تر از گوشی موبایل را در کابین هواپیماهای پروازهای 10 فرودگاه بین‌المللی خاورمیانه و شمال آفریقا را ممنوع اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید