کلاهبرداری میلیونی به بهانه استفاده از کانال ماهواره‌ای

  • حوادث
  • پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۷:۴۰
    کد خبر :479651
کانال ماهواره‌ای

رییس پلیس فتا تهران از دستگیری 3 جوان تهرانی که با ایجاد یک درگاه جعلی در فضای مجازی اقدام به خالی کردن حساب طعمه‌هایشان می‌کردند خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: اواخر دی ماه سال جاری مرد 48 ساله‌ای با حضور در اداره پلیس فتا تهران از برداشت میلیونی غیر مجاز از حساب بانکی‌اش خبر داد.

وی افزود: این مرد عنوان کرد که در یک کانال تلگرامی با یک اپلیکیشن آشنا شدم که گفته می‌شد با نصب این اپلیکیشن امکان مشاهده‌ برنامه‌های ماهواره‌ای داده می‌شود، به همین خاطر تصمیم گرفتم به نصب این اپلیکیشن گرفتم.

رییس پلیس فتا تهران ادامه داد: مرد 48 ساله در ادامه اظهار کرد کنجکاو شده بودم و تصمیم به نصب اپلیکیشن گرفتم که در زمان نصب باید مبلغ 5 هزار تومان واریز می‌کردم و به همین خاطر به سایت بانکی که در آنجا بود ورود کردم و مراحل پرداخت پول را با ثبت رمز دوم کار و مشخصات بانکی‌ منتظر بودم تا اپلیکیشن نصب شود اما بعد از آنها متوجه شدم که از حساب بانکی‌ام پول‌های زیادی برداشت شده است.

سرهنگ کاظمی در ادامه عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اینکه درگاه بانکی جعلی بوده و مرد 48 ساله در زمان خرید همه مشخصات بانکی‌اش را در اختیار کلاهبرداران اینترنتی قرار داده است.

وی افزود: تیم پلیسی با اقدامات فنی و کارشناسی خیلی زود موفق به شناسایی پسر جوانی که اقدام به برداشت غیرمجاز پول‌ها کرده بود شناسایی و در روز 8 بهمن ماه در عملیاتی غافلگیرانه حمید 29 ساله در شرق تهران دستگیر شد.

رییس پلیس فتا تهران ادامه داد: متهم ابتدا سعی داشت خود را بیگناه معرفی کند اما وقتی در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت پرده از این کلاهبرداری میلیونی برداشت و با توجه به اینکه ماموران احتمال می‌دادند حمید همدستانی برای اجرای نقشه‌اش داشته باشد تجسس‌های پلیسی را آغاز کردند که متهم با توجه به سرنخ‌های پلیسی 2 همدست دیگرش را لو داد.

سرهنگ تورج کاظمی ادامه داد: ماموران در این مرحله موفق به دستگیری میثم 26 ساله و وحید 39 ساله در شرق تهران شدند.

به گزارش فارس،سرهنگ کاظمی در پایان یادآور شد: مجرمین سایبری با تشکیل گروه و کانالهایی تحت عناوین گمراه کننده اعم از کانالهای فروش نرم افزار و اپلیکیشن های کاربردی در صدد اخاذی و کلاه برداری از شهروندان و متقاضیان می باشند لذا شهروندان بایستی در این باره از منابع معتبر اقدام به خرید برنامه های کاربردی و مورد نیاز خود کرده و قبل از واریز هر گونه اقدامی، اطلاعات لازم و جامع را درباره آدرس اینترنتی بانکی که قصد تراکنش دارند را بررسی کنند و فریب تبلیغات دروغین در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را نخورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید