پرداخت تسهیلات ۸ تا ۱۵ میلیونی برای تکمیل واحدهای مسکونی روستایی

    کد خبر :47963

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران امروز امضاء شد از این پس برای احداث و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی تسهیلات ۸ و در موارد خاص تا ۱۵ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

صبح امروز با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن و مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، تفاهمنامه همکاری بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد واجد شرایط معرفی شده توسط بنیاد مسکن در مناطق روستایی جهت کمک به احداث و تکمیل مسکن در سراسر کشور امضا شد.

سقف فردی تسهیلات برای متقاضیان عادی 8 میلیون تومان است و در موارد خاص بنا به درخواست بنیاد استان و تایید دفتر مرکزی، پرداخت تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان بلامانع خواهد بود. دوره بازپرداخت تسهیلات عادی 36 ماه و در موارد خاص تا 60 ماه، متناسب با میزان تسهیلات و با اعلام بنیاد تعیین می شود. تسهیلات به صورت قرض الحسنه و با کارمزد چهار درصد پرداخت خواهد شد.

بر اساس این تفاهمنامه بانک متعهد می شود حداکثر ظرف 15 روز پس از تکمیل پرونده توسط متقاضیان و اخذ تضامین در چارچوب ضوابط و مقررات بانک،نسبت به پرداخت تسهیلات به هر فرد معرفی شده توسط بنیاد اقدام کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه آورده بنیاد مسکن 150 میلیارد ریال خواهد بود. همچنین مجموع تسهیلات پرداختی معادل 450 میلیارد ریال است که توسط بانک تامین و به محض واریز بنیاد مسکن طی 12 ماه به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد پرداخت می‌شود. بنیاد مسکن آورده خود به مبلغ 150 میلیارد ریال را در یک حساب قرض الحسنه به نام خود واریز می کند و مبلغ واریزی به مدت 30 ماه پس از واریز در حساب مذکور مسدود می شود.

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: مذاکراتی بین بانک و بنیاد مسکن انجام شد تا به مدلی برسیم و بتوانیم قرض الحسنه‌ای اضافه تر از مصوبه دولت برای مسکن روستایی در اختیار روستاییان قرار دهیم. برای آن دسته از روستاییانی که یا به طور کلی نمی توانند از منابع استفاده کنند یا آن منابع کافی نیست.

وی افزود: به همین دلیل به مدل بسیار خوبی دست پیدا کردیم که با همکاری بانک محقق شد. بدین صورت که منابعی در اختیار بانک گذاشته می شود و بانک از منابع خود معادل دو برابر آن مبلغ را اضافه و با معرفی روستاییان از طرف بنیاد مسکن به بانک وام 8 میلیون تومانی با سود 4 درصد پرداخت شود.

تابش خاطر نشان کرد: در گام اول 45 میلیارد تومان منابع برای حدود 9 هزار واحد با متوسط 5 میلیون تومان تعریف کردیم که 45 میلیارد تومان می‌شود، البته سقف وام از 8 تا 15 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 60 ماهه خواهد بود.

همچنین علیرضا اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم گفت: هیات مدیر بانک قرض الحسنه مهر ایران امسال در راستای رسالت خود در حوزه‌های مختلف مانند کارآفرینی، بهداشت، درمان، ازدواج و کارهای مربوط به حوزه روستا از قبیل کارهای خرد و همکاری در زمینه تامین مالی بهسازی و احداث مسکن روستایی در سال جاری فعالیت می‌کند.

وی تاکید کرد: به محض آنکه منابع تزریق شود کار را آغاز می کنیم. کارمزد این تسهیلات 4 درصد واقعی است و سود در این خصوص معنی ندارد.

اکبری با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران سال گذشته 510 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است، گفت: این اولین تفاهم نامه‌ای است که در حوزه مسکن پرداخت می‌شود و بر اساس این تفاهم نامه بالغ بر 9 هزار مسکن روستایی احداث و نوسازی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید