چهلمین کنفرانس فائو امروز در ایتالیا آغاز به کار کرد

    کد خبر :47958

چهلمین کنفرانس فائو امروز با حضور ۷۰ وزیر، ۱۵ معاون وزیر و یک رئیس‌جمهور در ایتالیا آغاز به کار کرد که به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت، بسیار مهم است ۹ نکته کلیدی درباره این نشست را بدانیم.

سازمان خواروبار جهانی (فائو)، به 9 نکته کلیدی درباره چهلمین نشست فائو اشاره کرده است:

1-چهلمین نشست این سازمان بین‌المللی از امروز سوم تا 8 جولای 2017 در محل این سازمان در رم برگزار می‌شود. این کنفرانس هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

2-هدف این کنفرانس گردآوری اعضای این سازمان در دفتر مرکزی برای مرور و به رأی گذاشتن برنامه‌ها و اهداف تعیین شده کاری و همچنین بودجه این سازمان است.

این کنفرانس فرصت بسیار مهمی برای گفت‌وگوهای دو طرفه روی مسائل غذا و کشاورزی در جهان است.

3- در چهلمین نشست فائو شرکت‌کنندگان روی موضوعات مهمی نظیر نحوه عمل به تعهدات کاهش فقر و گرسنگی جهان به صفر، کمبود آب، امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی در منطقه خاور نزدیک و شمال آفریقا متمرکز خواهد بود.

همچنین ارائه راه‌حل‌های پایدار برای از بین بردن قحطی در کشورهایی که دچار چالش هستند و برنامه عملی برای امنیت غذایی کشورهای در حال توسعه و کوچک، تمرکز روی نقش توسعه روستایی در کاهش فشارهای اقتصادی که موجب مهاجرت می‌شود متمرکز خواهد بود.

4- در سال جاری حدود هزار شرکت‌کننده در این کنفرانس حضور خواهند داشت که شامل 70 وزیر، 15 معاون وزیر و یک رئیس جمهور از کشورهای عضو است. این کنفرانس به مدت 6 روز با بررسی 20 محور برگزار می‌شود.

5- اساسنامه فائو 16 اکتبر 1945 در شهر کوبک امضا شد و «کنفرانس کوبک» نخستین کنفرانس بود و پس از آن 70 سال است که کنفرانس فائو هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

6- سالن جلسات فائو در سال 1951 ساخته شد و مهمترین اتاق دفتر مرکزی فائو محسوب می‌شود و به منظور برگزاری اجلاس‌های در سطح عالی طراحی شده است. ظرفیت صندلی‌های آن برای 1180 نفر است که شامل طبقه اصلی و لژ بالایی است. رنگ غالب این سالن آبی است که یادآور پرچم سازمان ملل متحد می‌باشد.

7- سقف سالن اجلاس به سفارش دولت ایتالیا ساخته شده و طراحی آن را یک هنرمند ایتالیایی به نام میرکو باسالدلا به عهده گرفته است. مساحت این سالن 500 مترمربع و بیش از 18 پنل دارد. سقف این سالن شبیه اقیانوس و آسمان است و نمایش جالبی دارد.

8- در این کنفرانس سخنرانی‌ها به صورت چند زبانه ارائه می‌شود. در این اجلاس مترجم‌های همزمان وجود دارد که بحث‌های سخنرانی را به 6 زبان زنده دنیا مانند عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی ترجمه می‌کنند.

9- فائو 194 عضو دولتی به علاوه یک عضو سازمانی و دو عضو پیوسته دارد.

گفتنی است اجاره این ساختمان تنها یک دلار است که مرتب طی 66 سال گذشته پرداخت و سند زده شده است،پرداخت اجاره ناچیز تنها به این دلیل است که این فرهنگ جا بیفتد که رایگان و بدون پرداخت مزد نمی‌توان به چیزی دست یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید