کاسپراسکی: تحت کنترل دولت روسیه نیستیم

    کد خبر :47941

شرکت امنیتی روسی کاسپراسکی که نگران است به علت برخی اتهامات در مورد همکاری با دولت روسیه بازار آمریکا را از دست بدهد، از افشای کدهای منبع تولیدات خود خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، یوگنی کاسپراسکی می گوید برای رفع هرگونه شبهه در این زمینه و اثبات اینکه شرکت کاسپراسکی اسب تروجان جاسوسان روسی نیست حاضر است کدهای منبع تولیدات این شرکت را افشا کند.

رییس کاسپراسکی می گوید حتی حاضر است به کنگره آمریکا برود و در این زمینه شهادت بدهد. وی افزوده که برخی دولت ها این شرکت را تحت فشار گذارده اند تا حملات سایبری انجام دهد. اما وی اصرار دارد که کاسپراسکای هرگز نباید تسلیم این خواسته ها شود.

وی افزوده شبکه رایانه ای کاسپراسکای به گونه ای طراحی شده که سوءاستفاده کارکنان شرکت از آن ممکن نباشد و هر کس تنها در حد نیاز به آن دسترسی دارد.

البته مشخص نیست این نوع اظهارنظرها تا چه حد در جلب رضایت دولت آمریکا موثر واقع شود. برخی نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال به تصویب رساندن قانونی برای ممانعت از همکاری کاسپراسکی با وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا هستند. استدلال آنها این است که کاسپراسکی با دولت روسیه در ارتباط است و بعید به نظر می رسد افشای کدهای منبع تولیدات کاسپراسکی بتواند تغییری در نظر این افراد ایجاد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید