لزوم توجه به لایروبی رودخانه‌ها توسط وزارت نیرو

    کد خبر :479190
لایروبی رودخانه‌ها

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه مساله لایروبی رودخانه‌ها باید مورد توجه وزارت نیرو قرار بگیرد، گفت: در کشور ۱۴۷ هزار کیلومتر رودخانه‌های بزرگ داریم که تنها حدود ۱۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها ساماندهی شده‌اند.

اسماعیل نجار شامگاه روز گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از صبر، حوصله و همراهی مردم خوزستان، به ویژه مردم شهر رفیع نهایت تشکر و قدردانی را دارم، زیرا این مردم در همه بحران‌هایی که برای آنها به وجود آمده است، نهایت همکاری را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان در بحث ابربحران ریزگردها همکاری بسیار ویژه‌ای داشته‌اند، افزود: در بحث سیلاب خوزستان اگر همت استاندار و مدیرکل مدیریت بحران، دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای مسلح نبود، مردم مشکلات بیشتری را متحمل می‌شدند و در این زمینه باید از همه دستگاه‌ها تشکر کرد که همراهی و همکاری بسیار خوبی را با یکدیگر داشته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: در سال ۹۵ سیلابی را در خوزستان شاهد بودیم اما امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته، علی رغم اینکه میزان آب در مقایسه با سال ۹۵ تقریباً برابر بود، اما میزان خسارت وارد شده بر اثر سیلاب کمتر از آن سال بود که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

نجار با بیان اینکه باید بحث تغییر اقلیم را بپذیریم، عنوان کرد: نوع بارش، زمان بارش، بیابان‌زایی، تبدیل برف به باران و… از مسائلی هستند که بر اثر تغییر اقلیم به وجود آمده‌اند و باید این واقعیت را پذیرفت.

وی با بیان اینکه مساله لایروبی رودخانه‌ها باید مورد توجه وزارت نیرو قرار بگیرد، اظهار کرد: باید به جد مساله لایروبی رودخانه‌های خوزستان مورد توجه قرار بگیرد. در کشور ۱۴۷ هزار کیلومتر رودخانه‌های بزرگ داریم که تنها حدود ۱۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها ساماندهی شده‌اند و این کار باید مورد توجه وزارت نیرو قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: همچنین سیل بندها در کشور باید دائماً مورد پایش قرار بگیرند تا شاهد وقوع حوادثی بر اثر سیلاب نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید