با مرد زندگی‌تان به زبان عشقش حرف بزنید

    کد خبر :478590
حرکات رمانتیک مردانه

معمولا انتظار داریم مردها رمانتیک باشند؛ شکلات و گل رُز و میز در رستورانی شیک رزرو کردن و … را از حرکات رمانتیک مردانه می‌دانیم و این چیزها را فیلمها و رمانهای عاشقانه به ما القا می‌کنند، اما نمونه‌هایی اشتباه هستند که دریافت ما را از رمانیتک بودن به بیراهه می‌برند.

مردهایی که همه از آنها توقع دارند رمانتیک باشند چه باید بکنند؟ رمانتیک بودن تماما رُز و شکلات نیست، خیلی از مردها نیز انتظار دارند زنی که عاشق‌شان هستند نیز آنها را ستایش کند و به آنها توجه نشان بدهد. انتظارات و خواسته‌ها بسته به ماهیت و کیفیت روابط می‌تواند گوناگون باشد. کشف زبان عشق همسرتان نقطه‌ی خوبی برای شروع است.

زبان عشق چیست؟

کتاب «پنج زبان عشق» کتابی است که نویسنده‌ی آن گری چاپمن، زبان عشق را زبانی می‌داند که از طریق آن عشق خود را ابراز می‌کنیم: کلام تائیدآمیز، وقت گذاشتن برای یکدیگر، دریافت هدایا، کمک به یکدیگر و تماس فیزیکی. بیشتر افراد برای این شیوه‌های ابراز محبت ارزش قائلند و آنها را تائید می‌کنند، اما زبان عشق افراد با هم متفاوت است و اگر می‌خواهیم به همسرمان ابراز عشق کنیم باید زبان عشق او را یاد بگیریم. ابراز محبت به همسر به زبان عشق خودش، بیشترین معنا و ارزش را برایش دارد و تاثیری شگرف بر سلامت رابطه و رضایت از آن می‌گذارد.

ترجمه‌ی پنج زبان عشق

کدامیک از این پنج زبان عشق مناسب همسرتان هستند؟ به نمونه‌های زیر توجه کنید تا ایده بگیرید و عشق‌تان به زبان عشقی که همسرتان دریافت می‌کند به او نشان دهید.

دریافت هدیه

هدیه دادن آنقدرها که به نظر می‌رسد ساده نیست. برای عده‌ای از افراد، هدیه فقط برای روز تولد و سالگرد ازاواج و سال نو است، اما برای عده‌ای دیگر، علامت واقعی عشق و توجه است. این هدیه می‌تواند چیز کوچکی باشد که می‌گوید: از تو مشتکرم، دوستت دارم، تو برای من مهمی و … . شاید هم این هدیه‌‌ی بزرگی باشد که می‌گوید: تو برای من خیلی خیلی مهمی. رمانیتک بودن نباید کار سختی باشد، پس آن را پیچیده نکنید! اگر مرد زندگی‌تان بهترین واکنش‌ها را نسبت به هدیه گرفتن نشان می‌دهد، پس به او هدیه دهید تا نشانش دهید چقدر دوستش دارید و بخش مهمی از زندگی شماست.

کلام تائید آمیز

گاهی پیدا کردن این زبان عشق می‌تواند سخت باشد اما در عمل ساده‌تر است. اگر متوجه شدید وقتی همسرتان را تحسین و تائید می‌کنید او احساس مورد عشق قرار گرفتن می‌کند پس از همین زبان به نفع خودتان استفاده کنید. کلمات مناسب را انتخاب کنید و چن حرکت مناسب را نیز چاشنی‌شان کنید. به او بگویید باعث افتخارتان است و یک شام رمانتیک (با چند شاخه گل و چند شمع روشن!) را زیور کلام‌تان کنید. خواهید دید همسرتان به چه روشهای تازه و عاشقانه‌ای واکنش نشان خواهد داد.

تماس فیزیکی

خیلیها فکر می‌کنند تماس فیزیکی رمانتیک فقط رابطه‌ی جنسی است، اما واقعا اینطور نیست. می‌توانید راههای دیگری نیز پیدا کنید که حتی در حضور دیگران نیز از آنها استفاده کنید. گرفتن دست همسرتان، در کنارش نشستن، حلقه کردن بازوی‌تان دور بازویش و …، راههای ساده‌ای هستند که عشق‌تان را با آنها ابراز می‌کنید.

کمک کردن

گاهی راه ورود به قلب یک مرد، انجام کاری برای اوست که انتظارش را ندارد یا کمک در انجام مسئولیتی که همیشه تنهایی عهده‌دارش بوده است. بیرون گذاشتن زباله، پرداخت صورتحساب یا واکس زدن کفشها چیزی نیستند که رمانتیک به نظر برسند اما برای مردی که زبان عشقش، دریافت کمک است، انجام این کارها می‌تواند باری از دوشش بردارد و خوشحالش کند.

وقت گذاشتن برای همسرتان

خیلی از مردها هم از اینکه همسرشان برای بودن با آنها وقت بگذارد شاد و راضی می‌شوند. نیازی نیست کار خاصی انجام دهید، فقط کافیست برای همسرتان حضوری پررنگ داشته باشید. وقتی با شما حرف می‌زند، موبایل‌تان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و به تقاضایش برای یک پیاده روی ساده جواب بدهید.

یادتان باشد که زبان عشق افراد با هم فرق می‌کند. شاید شما یکی از این پنج زبان را به بقیه ترجیح دهید اما باید ببینید همسرتان کدام زبان عشق را ترجیح می‌دهد. همیشه خلاقیت داشته باشید و غافلگیری کردن را فراموش نکنید. هر چه وقت و انرژی بیشتری برای مرد زندگی‌تان صرف کنید، واکنش بهتری دریافت خواهید کرد و او نیز مشتاق می‌شود زبان عشق شما را بفهمد و به کار ببرد. مردها هم سزاوار این هستند که گاهی برایشان رمانتیک بازی دربیاورید!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید