یکی از مشکلات سینمای کودک چیست؟

    کد خبر :47852

یک کارگردان فیلم کودک و نوجوان گفت: یکی از مشکلات مهم سینمای کودک و نوجوان، فیلمنامه‌هایی است که برای ضریب‌های هوشی خیلی پایین ساخته شده است. در حالیکه بچه‌های نسل حاضر بسیار باهوش هستند و با توجه به اینکه زمان زیادی را در فضاهای مجازی صرف می‌کنند، اطلاعات بالایی دارند.

سید محمدرضا خردمندان در حاشیه سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شور و حال جشنواره امسال نشان می‌دهد که می‌توان به آینده سینمای کودک امیدوار بود.

وی افزود: استقبال فراوان مخاطبان از فیلم‌ها در همین چند روز برگزاری جشنواره بارقه‌های امید برای سینمای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی “21 روز بعد” با بیان اینکه در مجموع حال سینمای کودکان و نوجوانان در کشور خوب نیست، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان به طور مناسب انجام نمی‌گیرد و این موضوع به جایی رسیده است که می‌توان گفت سینمای کودکان و نوجوانان در جایی متوقف شده و حرکت نمی‌کند.

خردمندان، مهمترین مشکل سینمای کودک و نوجوان را نبود فیلمنامه مناسب عنوان کرد و گفت: همانطور که سالهاست در سینمای بزرگسال، فیلنامه‌های خوب بسیار اندک بوده‌اند و حتی در جشنواره فیلم فجر هم فیلمنامه خوب وجود ندارد، در سینما کودک نیز این موضوع به صورت مضاعف مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید به کودکان و نوجوانان امروز ساده انگارانه نگاه کرد، اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم در سینمای کودک و نوجوان، فیلم‌هایی است که فیلمنامه‌هایش برای ضریب‌های هوشی خیلی پایین ساخته شده است. در حالیکه بچه‌های نسل حاضر بسیار باهوش هستند و با توجه به اینکه زمان زیادی را در فضاهای مجازی صرف می‌کنند، اطلاعات بالایی دارند.

خردمندان با بیان اینکه کودکان و به ویژه نوجوانان از نظر دیدن فیلم‌های سینمایی مناسب سنشان فقیر هستند، گفت: باید حداقل تعدادی فیلم در سال برای کودکان و نوجوانان تولید شود تا این افراد بتوانند حداقل یک فیلم را در ماه تماشا کنند و از آن لذت ببرند و آموزش ببیند. حتی من پیشنهاد می‌کنم که زنگ سینما در مدارس وجود داشته باشد.

فیلم سینمایی « 21 روز بعد» ساخته محمدرضا خردمندان، در مورد یک نوجوان است که علاقه دارد تا فیلمساز شود و با این چالش دست و پنجه نرم می‌کند. زمانی که این نوجوان در آستانه این موقعیت قرار می‌گیرد که فیلمش را بسازد بر سر یک دوراهی قرار می‌گیرد که باید بین رویا و علاقه خودش و یک مسئولیت اجتماعی که بر دوشش گذاشته شده، یکی را انتخاب کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید