با همکاری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی؛

کارگاه‌های آموزشی بین المللی “احیای دریاچه ارومیه” برگزار می‌شود

    کد خبر :478509
احیای دریاچه ارومیه

با همکاری سه جانبه دفتر طرح ملی حفاظت از تالاب‌های ایران، جهاد دانشگاهی و اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی کارگاه‌های تخصصی آموزشی بین المللی در راستای “احیای دریاچه ارومیه” برگزار می‌شود.

سید جعفر ایرانی کلور، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: این کارگاه‌ها همسو با برنامه‌های ملی و بین المللی در راستای احیای دریاچه ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین دوره این کارگاه‌ها ۱۳ تا ۱۷ بهمن ماه در ارومیه برگزار می‌شود ادامه داد: این کارگاه‌ها با هدف همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار در حفاظت از تنوع زیست محیطی با شرکت ۴۰ نفر برگزار خواهد شد.

ایرانی با اعلام جذب اعتبارات بین‌المللی زیست محیطی برای برگزاری این کارگاه‌ها گفت: بخشی از اعتبارات این کارگاه‌های آموزشی از محل اعتبارات دولت ژاپن و توسط دفتر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران تأمین خواهد شد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی قطب فعالیتی خود را تمرکز بر آموزش‌های زیست محیطی و معیشت‌های جایگزین و پایدار با تکیه بر مشاغل خانگی قرار داده است، ادامه داد: در راستای تحقق قطبیت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در حوزه اعلام شده طرح‌های شاخصی به اجرا درآمده و در دست اجراست.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: توانمند سازی سازمان‌های محلی زنان روستایی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی عارضه یابی برنامه‌های احیا، توانمند سازی و جلب مشارکت‌های محلی با رویکرد مشارکتی منابع طبیعی، ظرفیت سازی برای ایجاد مشاغل خانگی، ظرفیت سازی برای ایجاد معیشت‌های پایدار و جایگزین از جمله‌های طرح‌های زیست محیطی در دست اجرای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی است.

ایرانی تصریح کرد: برخی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی زیست محیطی مانند ” توانمند سازی تشکل‌های زیست محیطی و اصول و روش‌های پایش و صحه گذاری و کم خطر سازی پسماندهای بیمارستانی، اصول تفکیک زباله، مدیریت پسماندهای شهری و…” از جمله دوره‌های برنامه‌ریزی شده و عقد قرارداد شده برای برگزاری است که در نوبت اجرا قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید