نتایج نظرسنجی «واشنگتن پست» و «ای. بی. سی»: 56 درصد آمریکایی‌ها در انتخابات بعدی قطعا به ترامپ رای نخواهند داد

    کد خبر :478498
ترامپ

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که اکثریت مردم آمریکا به «دونالد ترامپ» برای انتخابات آتی ریاست جمهوری رای نخواهند داد.

براساس نظرسنجی‌های جدید، اکثریت آمریکایی‌ها گفته‌اند که قطعا به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری رای نخواهند داد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» در جدیدترین نظرسنجی مشترک «واشنگتن پست» و شبکه خبری «ای. بی. سی»، 56 درصد پرسش شوندگان گفتند که اگر ترامپ نامزد قطعی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری باشد، قطعا به او رای نخواهند داد. این در حالی است که تنها 28 درصد گفته‌اند قطعا به ترامپ رای می‌دهند.در میان بانوان شرکت کننده در این نظر سنجی، 64 درصد گفتند که موافق حمایت از ترامپ نیستند. این درحالی است که 48 درصد مردان نیز نظر مشابهی داشتند.

59 درصد رای دهندگان مستقل نیز گفتند که از ترامپ برای «انتخاب مجدد» حمایت نخواهند کرد.

بر پایه این گزارش، 31 درصد (یک سوم) رای دهندگان جمهوریخواه نیز گفتند که خواهان کاندیدا شدن شخص دیگری از این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هستند. البته 75 درصد ( دو سوم ) از رای دهندگان این حزب نسبت به عملکرد ترامپ تاکنون ابراز رضایت کرده‌اند.

«برایان کلاس» یک تحلیلگر سیاسی آمریکا در این زمینه اظهار داشت: «این ارقام نظرسنجی برای ترامپ فاجعه آمیز است.»

این نظرسنجی بین 21 تا 24 ژانویه (دوشنبه یکم تا پنجشنبه چهارم بهمن) با شرکت 1001 شهروند بزرگسال آمریکایی با حاشیه خطای 3.5 درصد صورت گرفت.

دونالد ترامپ در داخل کشور اینک با بحران تعطیلی دولت بابت طرح دیوارکشی بین مرزهای آمریکا و مکزیک و همچنین اعتصاب معلمان برخی ایالت‌های آمریکا مواجه شده و از بُعد بین‌المللی نیز با روسیه و چین مشکلات ریز و درشتی دارد که در کنار این‌ها باید به تصمیم‌گیری‌های نابهنگام وی نیز اشاره کرد که بهت مقام‌های داخلی و خارجی را موجب شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید