سیستم جدید هوش مصنوعی علائم مغزی را به سخنرانی مبدل می کند

    کد خبر :478448

محققان برای اولین بار موفق به ابداع الگوریتم هوش مصنوعی شده اند که قادر به تبدیل علائم مغزی بخش شنوایی مغز و تبدیل آنها به سخنرانی دقیق است.

سیستم رایانه ای که بدین منظور ابداع شده دقت بالایی دارد و راه را برای طراحی سیستم های ارتباطی متنوعی که از طریق مغز کنترل می شوند هموار خواهد ساخت.

مهندسان رایانه و متخصصان علم نانو در آمریکا با همکاری یکدیگر رابط کاربری خاصی را برای این سیستم هوش مصنوعی طراحی کرده اند که می تواند سیگنال ها و علائم مغزی را به کلمات و تصاویری مبدل کند که به سادگی قابل درک و تبادل باشند.

در آینده از این روش می توان برای کنترل انواع وسایل و ابزار محیطی از طریق مغز و بدون نیاز به هیچ گونه محصول واسطه ای بهره گرفت.

روش یادشده به درمان بیماران نیز کمک شایانی خواهد کرد، زیرا درک شرایط آنها را به صورت مستقیم برای پزشکان ممکن می کند. در آزمایشی که با استفاده از همین سیستم هوش مصنوعی بر روی تعدادی بیمار انجام شد محققان توانستند ۳۰ دقیقه از امواج مغزی آنها را ثبت کرده و به متن قابل درک از وضعیتشان مبدل کنند.

به گزارش مهر ،دقت سیستم یادشده برای درک علائم مغزی و تبدیل آنها به متن در حدود ۷۵ درصد است، اما پژوهشگان قصد دارند دقت سیستم یادشده را باز هم افزایش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید