تزریق واکسن فلج اطفال برای کودکان متولد مرداد ۹۵ به بعد

    کد خبر :478156
واکسیناسیون

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: کودکان متولد مرداد ۹۵ به بعد که واکسن تزریقی فلج اطفال را نتوانستند دریافت کنند، می توانند نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

محمدمهدی گویا، با اشاره به اینکه تزریق واکسن فلج اطفال یک واکسیناسیون تکمیلی است، تاکید کرد: تزریق این واکسن برای تمام کودکان دنیا که واکسن خوراکی فلج اطفال را استفاده می کنند، در حداقل یک نوبت ضروری است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال از سال ۱۳۹۴ در تمام دنیا، یکی از واکسن های مهم برای کودکان زیر ۵ سال است، گفت: از سال ۹۴ تاکنون، تزریق این واکسن به همراه واکسن خوراکی فلج اطفال در تمام دنیا و کشور ایران در حال انجام است.

گویا با اشاره به وقفه ایجاد شده در واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال در تمام کشورهای دنیا، افزود: به دلیل مشکلات ایجاد شده در تامین واکسن تزریقی فلج اطفال در سال ۹۵ و وقفه بیش از یکساله برای تزریق این واکسن، هیچ یک از کودکان متولد شده در دنیا در این بازه زمانی، نتوانستند این واکسن را در ۴ ماهگی دریافت کنند و به همین دلیل در حال حاضر که واکسن در دسترس است، کودکانی که در این بازه زمانی واکسن تزریقی فلج اطفال را دریافت نکردند، واکسینه خواهند شد و این علاوه بر واکسیناسیون کودکانی است که الان به ۴ ماهگی خواهند رسید.

وی ادامه داد: برای کودکانی که متولد مرداد ماه سال ۹۵ به بعد هستند و واکسن تزریقی فلج اطفال را نتوانستند دریافت کنند، شرایطی را فراهم کردیم تا یک نوبتی که واکسن تزریقی فلج اطفال را دریافت نکردند، بتوانند دریافت کنند.

به گزارش مهر، گویا با بیان اینکه تزریق واکسن فلج اطفال برای این دسته از کودکان به صورت مرحله ای انجام خواهد شد، گفت: در مرحله اول کودکان متولد شده از مرداد ماه سال ۹۵ تاکنون در ۹ استان کشور و در مرحله دوم کودکان سایر استان ها که واکسن تزریقی فلج اطفال را دریافت نکرده اند، این واکسن را دریافت خواهند کرد و علاوه بر آن، سایر کودکانی که به سن ۴ ماهگی خواهند رسید در کنار واکسن خوراکی فلج اطفال، واکسن تزریقی آن را از طریق مراکز بهداشتی و درمانی دریافت خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید