جدیدترین اخبار
۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳ اجتماعی کد خبر :47808
وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد

جلوگیری خانواده‌ها از تحصیل دخترانشان به دلیل حضور معلم مرد

وزیر آموزش‌وپرورش ایجاد مراکز فنی‌وحرفه‌ای در مناطق محروم را ضروری وحاصل آن را ایجاد اشتغال در مناطق محروم دانست و گفت:‌در برخی مناطق خانواده‌ها از حضور دخترانشان در کلاس‌های درس که معلم مرد دارد، جلوگیری می‌کنند.

فخرالدین دانش آشتیانی در ششمین نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور که به میزبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، همت دستگاه‌ها و نهادها در رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: باید تلاش کنیم در کوتاه ترین مدت، شاخص‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم ارتقا یابد، ارتقای این شاخص‌‌ها به ارتقای سایر شاخص‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم منجرخواهد شد.

وی افزود: هر چند نسبت به گذشته میزان پوشش تحصیلی در سطح کشور افزایش چشمگیری یافته، اما با اهداف موردنظر در این زمینه هنوز فاصله باقی است.

دانش آشتیانی گفت: مهمترین مشکل پوشش تحصیلی در مناطق محروم، مسئله فرهنگی است برهمین اساس در برخی مناطق خانواده‌ها از حضور دخترانشان در کلاس‌های درس که معلم مرد دارد، جلوگیری می‌کنند.

وی درخصوص فضاهای آموزشی در مناطق محروم اظهار کرد: ضروری است برنامه مشخص و مدونی برای استان‌های محروم تهیه و تلاش شود شاخص‌های نُرم آموزشی در مناطق محروم ارتقا یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع مشکل فضاهای آموزشی در مناطق محروم باید همه نهادها، دستگاه‌ها و خیرین همکاری بیشتری با آموزش وپرورش داشته باشند تا در کوتاه مدت این مشکل مرتفع شود.

دانش آشتیانی، پراکندگی جمعیت دانش آموزی در مناطق محروم را نیز یکی دیگر از مشکلات خواند و خاطرنشان کرد: پراکندگی مناطق روستایی باعث افزایش هزینه شده و پوشش تحصیلی را با مشکل مواجه ساخته است، در این راستا طرح ایجاد مجتمع‌های آموزشی با هدف رفع مشکل پراکندگی در دستورکاروزارتخانه قرار دارد.

وی ایجاد مجموعه‌های فرهنگی در مناطق محروم را ضروری دانست و تأکید کرد: این مجموعه‌ها باید دارای فضاها و امکانات ورزشی، فرهنگی، بهداشتی و مساجد باشد و دستگاه‌های مختلف با هم‌افزایی در این مجموعه‌ها به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بپردازند.

وزیر آموزش و پرورش، نقش آموزش‌های الکترونیکی در بحث توانمندسازی نیروی انسانی را کلیدی توصیف و تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر عدم مدرک‌گرایی باید آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در مناطق محروم توسعه یابد، در این صورت فارغ التحصیلان این مناطق می‌توانند در منطقه بومی خود به کارآفرینی و اشتغال اقدام کنند.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سردار سلیمانی: از کید دشمن غفلت نشود
  • مطهری: داعش رو به اضمحلال است ولی ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد
  • رابرت موگابه بالاخره استعفا کرد
  • تکلیف “حقوق‌های نجومی” مشخص شد
  • لاریجانی: پایان غائله داعش دستاورد مهمی برای ایران و ترکیه و روسیه بود
  • گام بعدی برای مرکل و آلمان چیست؟
  • پایان داعش به چه معنا است؟
  • وزیر اطلاعات: اختلاف بین مردم و مسئولان موجب از بین رفتن ابهت و صلابت کشور می‌شود
  • استیضاح«موگابه» با نشست پارلمان زیمبابوه کلید خورد
  • ظریف: رییس‌جمهور لبنان به دور از تحمیل دیدگاه‌های خارجی اقدام مناسب را انجام دهد
  • برخی باری به هر جهت بودن را عقل و تدبیر می‌دانند؛ اینها نفاق است
  • آمریکایی‌ها گفته بودند پایان داعش ۳۰ سال طول می‌کشد!
  • “چک‌ها” الکترونیکی می‌شوند
  • بهترین زمان برای خرید مسکن
  • ۱۷ برند خارجی پوشاک در ایران مجوز فعالیت گرفتند
  • جایگاه واقعی پزشکی قانونی در بحران تعریف نشده است
  • حکم اعدام پستچی قلابی، قطعی شد
  • لندن: احتمال عدم توافق در مذاکرات «برگزیت» وجود دارد
  • افزایش موارد خودکشی در بین نیروهای پلیس فرانسه
  • موتورسیکلت‌های کاربراتوری منبع ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران هستند
  • «آذری جهرمی» با رئیس جمهوری تاتارستان دیدار کرد
  • سفارت ایران در سئول: یانگوم ۵۰ هزار دلار به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کرده است
  • استاندارد اند پورز:ریاض به هزینه ۲۴۵ میلیارد دلار از ذخایر مالی مجبور شده/تنش های داخلی،عربستان را تهدید می کند
  • اخطاریه سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی
  • ربیعی: اخلاق ناسالم اختلاس های چهار هزار میلیارد تومانی رقم می زند
  • تقویت انگیزه جنگل‌بانان و محیط‌بانان با تصویب لایحه حمایتی
  • وقتی زلزله را با بمباران اشتباه گرفتم
  • افزایش هزار درصدی مبادلات ارزهای مجازی
  • گزارش وزیر نفت از اجرای قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی با توتال
  • ویژه‌برنامه «۹۰» برای قرعه‌کشی جام‌جهانی