وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد

جلوگیری خانواده‌ها از تحصیل دخترانشان به دلیل حضور معلم مرد

    کد خبر :47808

وزیر آموزش‌وپرورش ایجاد مراکز فنی‌وحرفه‌ای در مناطق محروم را ضروری وحاصل آن را ایجاد اشتغال در مناطق محروم دانست و گفت:‌در برخی مناطق خانواده‌ها از حضور دخترانشان در کلاس‌های درس که معلم مرد دارد، جلوگیری می‌کنند.

فخرالدین دانش آشتیانی در ششمین نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور که به میزبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، همت دستگاه‌ها و نهادها در رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: باید تلاش کنیم در کوتاه ترین مدت، شاخص‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم ارتقا یابد، ارتقای این شاخص‌‌ها به ارتقای سایر شاخص‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم منجرخواهد شد.

وی افزود: هر چند نسبت به گذشته میزان پوشش تحصیلی در سطح کشور افزایش چشمگیری یافته، اما با اهداف موردنظر در این زمینه هنوز فاصله باقی است.

دانش آشتیانی گفت: مهمترین مشکل پوشش تحصیلی در مناطق محروم، مسئله فرهنگی است برهمین اساس در برخی مناطق خانواده‌ها از حضور دخترانشان در کلاس‌های درس که معلم مرد دارد، جلوگیری می‌کنند.

وی درخصوص فضاهای آموزشی در مناطق محروم اظهار کرد: ضروری است برنامه مشخص و مدونی برای استان‌های محروم تهیه و تلاش شود شاخص‌های نُرم آموزشی در مناطق محروم ارتقا یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع مشکل فضاهای آموزشی در مناطق محروم باید همه نهادها، دستگاه‌ها و خیرین همکاری بیشتری با آموزش وپرورش داشته باشند تا در کوتاه مدت این مشکل مرتفع شود.

دانش آشتیانی، پراکندگی جمعیت دانش آموزی در مناطق محروم را نیز یکی دیگر از مشکلات خواند و خاطرنشان کرد: پراکندگی مناطق روستایی باعث افزایش هزینه شده و پوشش تحصیلی را با مشکل مواجه ساخته است، در این راستا طرح ایجاد مجتمع‌های آموزشی با هدف رفع مشکل پراکندگی در دستورکاروزارتخانه قرار دارد.

وی ایجاد مجموعه‌های فرهنگی در مناطق محروم را ضروری دانست و تأکید کرد: این مجموعه‌ها باید دارای فضاها و امکانات ورزشی، فرهنگی، بهداشتی و مساجد باشد و دستگاه‌های مختلف با هم‌افزایی در این مجموعه‌ها به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بپردازند.

وزیر آموزش و پرورش، نقش آموزش‌های الکترونیکی در بحث توانمندسازی نیروی انسانی را کلیدی توصیف و تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر عدم مدرک‌گرایی باید آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در مناطق محروم توسعه یابد، در این صورت فارغ التحصیلان این مناطق می‌توانند در منطقه بومی خود به کارآفرینی و اشتغال اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید