وابستگی آینده پست به گستره وسیع فناوری

    کد خبر :47806

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: آینده پست وابسته به گستره وسیع فناوری است و در این حوزه باید با فناوری روز همگام شویم و آنچه را می توانیم تقلید و آنچه را که می توانیم ابداع کنیم تا شبکه ای پویا و چالاک داشته باشیم.

حسین مهری امروز -دوشنبه- در مراسم دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه که در هتل المپیک تهران برگزار می شود، افزود: ظهور فناوری های رقیب همچون شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن اینترنت و تلفن همراه در کنار مقررات زدایی و آزادی رقابت، در عرصه پست تاثیر عمیقی بر سازمان های پستی ما داشته است .

به گزارش  بازتاب به نقل از ایرنا، وی افزود: ما ناگزیر هستیم از بخش های سنتی در فعالیت خود صرفنظر کنیم یا حضور خود را کاهش دهیم؛ در مقابل عرصه های جدیدی از فعالیت به روی ما گشوده شده است .

مهری اعلام کرد: در زمان هشتمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران کسب و و کارهایی در بازارحاکم بودند که اکنون یا اثری از آنها نیست یا به شرکت هایی درجه دو تبدیل شده اند‌.

وی تصریح کرد: در واقع بیش از نیمی از رقبا و شرکای کسب و کاری ما چند سال پیش و در زمان برگزاری گنگره هشتم ، وجود خارجی نداشتند؛ اما وجه اشتراک عصر کنگره هشتم تهران و این کنگره آن است که ما به عنوان نهادهای پستی در آن دوره وجود داشتیم و اکنون هم با صلابت حضور داریم‌.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: همکاری نهادهای پستی در قالب شبکه ای منسجم و هم افزا با محوریت اتحادیه پستی جهانی و اتحادیه های منطقه ای همچون APPU چنان قدرتی به ما بخشیده که با وجود تهدیدهای بی شمار همچنان در عرصه خدمت به جامعه محلی و جهانی خود حضور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بی شک بقای تک تک سازمان های پستی منوط به حفظ این اتحاد است.اما در کنار آن نیاز داریم که فعالیت های نوآوری انجام دهیم. از زمان کنگره هشتم ایران شاهد تحولات چشمگیر بوده است و استراتژی ماتغییر کرده است.

مهری گفت: توسعه سیستم یکپارچه مبادله و توزیع مرسولات پستی؛ توسعه سیستم هوشمند همراه نامه رسان؛توسعه سامانه مدیریت تجارت الکترونیک پست و راه اندازی صندوق های هوشمند پستی معابر تنها بخشی از اقدامات همسو با این استراتژی بوده است.

وی بیان کرد: تشکیل این کنگره حاصل اقدامات مقدماتی و هماهنگی های بسیاری بوده که جا دارد از همه دست اندرکاران آن در دفتر اتحادیه و همکارانم در پست و پست بانک و کشورهای عضو تشکر کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید